تهران
کد خبر:7742
پ
فرامرز توفیقی
توفیقی عنوان کرد؛

صنعت مواد دارویی با فارمکس به خودباوری رسید

عضو هیأت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی، بر اهمیت برگزاری نمایشگاه فارمکس تاکید کرد و گفت: برگزاری فارمکس، باعث خودباروری صنعت مواد دارویی در کشور شده است.

به گزارش فارمانیوز، فرامرز توفیقی با عنوان این مطلب که نمایشگاه فارمکس را باید به دو دوره قبل از ۱۴۰۰ و بعد از ۱۴۰۰ تقسیم کرد، افزود: نمایشگاه فارمکس، باعث شد صنعت مواد اولیه دارویی و بخش‌های وابسته به این صنعت، به مزایا و ارزش افزوده‌ای که این نمایشگاه برای آنها داشت؛ برسند و زیر چتر سندیکا قرار بگیرند.

وی ادامه داد: نمایشگاه فارمکس، نیاز صنعت مواد دارویی به دیده شدن را فراهم ساخت و اینگونه بود که بعد از ۱۴۰۰، شاهد بروز تفکرات نوین در رویه برگزاری نمایشگاه فارمکس هستیم.

توفیقی با عنوان این مطلب که نمایشگاه فارمکس توانسته صدای صنعت تولید کنندگان داخلی مواد دارویی باشد، افزود: فارمکس به بروز خودکفایی صنعت مواد دارویی کمک کرده است.

عضو هیأت مدیره سندیکا با انتقاد از خودتحریمی ها و ناملایماتی که صنعت دارویی را تحت الشعاع قرار داده است، گفت: ورود دلالان و سوداگران به صنعت دارو، با مشکلاتی برای رشد و توسعه صنعت همراه بوده است.

توفیقی به نقش اثرگذار فارمکس به عنوان یک رویداد حامی تولید، افزود: فارمکس توانست واقعیت‌های صنعت داخلی در رقابت با محصولات مشابه را نمایان سازد؛ زیرا شاهد عرضه محصولاتی مشابه تولید داخل هستیم که از کیفیت پایین‌تری در مقایسه با محصولات داخلی برخوردارند.

وی با اشاره به جایگاه فارمکس در خودباوری صنعت مواد دارویی، ادامه داد: فارمکس، عرصه را به دلالان و سوداگران صنعت مواد دارویی تنگ کرد و باعث شد سازمان غذا و دارو نیز به این باور برسد که تعامل بیشتری با صنعت مواد دارویی داشته باشد.

توفیقی تاکید کرد: ارتباط سازمان غذا و دارو با سندیکا، خیلی بهتر و مناسب‌تر شده و فارمکس سهم به سزایی در این بین داشته است.

وی افزود: صنعت ماده اولیه و موثره دارویی به این باور رسیده که تولید کنندگان محصول نهایی دارو در داخل کشور به آنها اعتماد کنند و سندیکا مدیون فارمکس است.

عضو هیأت مدیره سندیکا، در عین حال با انتقاد از برخی شرکت‌هایی دارویی که نمی‌خواهند واقعیت‌های فارمکس را بپذیرند، گفت: ما نیازمند اتحاد و همدلی برای رشد و گسترش صنعت هستیم و در این بین، فارمکس به محلی برای گردهمایی صنعت تبدیل شده است.

وی افزود: نمایشگاه فارمکس، توانسته برای صنعت مواد دارویی ارزش افزوده ایجاد کند و به محلی برای پرزنت محصولات داخلی باشد.

ششمین نمایشگاه بین المللی فارمکس ۲۰۲۴، در روزهای ۱۴ تا ۱۷ تیر ماه ۱۴۰۳ در محل شهر نمایشگاهی شهرآفتاب برگزار می‌شود.

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 − 1 =

کلید مقابل را فعال کنید