تهران
کد خبر:7756
پ
صنعت دارو

زنجیره تولید دارو با پتروشیمی گره خورده است

رئیس پشتیبانی صنایع پایین دست پتروشیمی، بر تعامل صنعت داروسازی و پتروشیمی در راستای تولید مواد موثره دارویی در داخل کشور و ایجاد ارزش افزوده تاکید کرد.

به گزارش فارمانیوز، زین العابدین سلیمانی، با اشاره به جایگاه نمایشگاه بین المللی فارمکس در صنعت مواد اولیه دارویی، گفت: صنایع پتروشیمی و صنعت داروسازی نیازمند تعامل بیش از پیش در راستای ارتقای توانمندی صنعت دارویی کشور هستند و نمایشگاه فارمکس توانسته این تعامل و همکاری را فراهم سازد.

وی با اشاره به همکاری صنایع پتروشیمی با سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی، افزود: صنایع پتروشیمی ۱۲ شاخه اصلی دارد که حدود ۴۳۷ محصول از آن گرفته می‌شود. لازم است، صنعت داروسازی کشور در تعامل با صنایع پتروشیمی، در راستای تولید مواد موثره و ایجاد ارزش افزوده در داخل کشور استفاده کند.

سلیمانی بر تقویت ارتباط صنایع پتروشیمی و داروسازی تاکید و تصریح کرد: زنجیره تولید دارو با استفاده از ظرفیت‌های صنعت پتروشیمی تکمیل می‌شود.

وی از آمادگی صنایع پتروشیمی برای تقویت و توسعه صنعت داروسازی کشور خبر داد و گفت: دوستان در صنعت داروسازی باید از فضاهای خالی در صنایع پتروشیمی برای رشد صنعت داروسازی کشور، نهایت استفاده را ببرند تا میزان وابستگی به واردات مواد موثره در تولید دارو کاهش یابد.

ششمین نمایشگاه بین المللی فارمکس ۲۰۲۴، در روزهای ۱۴ تا ۱۷ تیرماه ۱۴۰۳ در شهر نمایشگاهی شهرآفتاب برگزار می‌شود.

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + پنج =

کلید مقابل را فعال کنید