تهران
کد خبر:7331
پ
دکتر هادی احمدی
مدیر روابط عمومی انجمن داروسازان اعلام کرد؛

پروانه داروسازان به چه شرطی تمدید می شود

عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان ایران، به تشریح اهداف برگزاری دوره جامع بازآموزی داروسازان و پزشکان عمومی پرداخت.

هادی احمدی، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: وزارت بهداشت از دو دهه قبل برای گروه پزشکی، دوره‌های بازآموزی گذاشته تا از این طریق، اطلاعات و معلومات آنها به روز شود.

وی از برگزاری همایش‌های علمی به عنوان فرصتی برای به روزرسانی اطلاعات گروه پزشکی به خصوص داروسازان یاد کرد و افزود: شرکت در این قبیل دوره‌های بازآموزی، باعث می‌شود دانسته‌های علمی همکاران به روز و افزایش یابد.

مدیر روابط عمومی انجمن داروسازان ایران، به موضوع مصرف داروهای آنتی بیوتیک اشاره کرد و گفت: جهان با چالش مقاومت میکروبی مواجه است و از همین رو، لازم است که اطلاعات داروسازان در خصوص نحوه مصرف داروهای آنتی بیوتیک، جایگاه ایران در مصرف این داروها و مصرف خودسرانه داروهای آنتی بیوتیک، به روز شود.

وی ادامه داد: در واقع، چالش‌های حوزه دارو در این قبیل سمینارها و همایش‌های علمی بیان می‌شود.

احمدی با اشاره به جایگاه داروسازان در ننظام سلامت و ارتباط مستقیم داروخانه‌ها با مردم، گفت: با استفاده از اطلاعاتی که از سمینارها و همایش‌های علمی کسب می‌کنیم، بهتر می‌توانیم به مردم خدمت ارائه بدهیم.

وی همچنین از فرصت در کنار هم بودن همکاران داروساز برای تبادل اطلاعات علمی و اشتراک گذاری آنها، به عنوان یکی دیگر از مزیت‌های برگزاری دوره‌های بازآموزی نام برد و افزود: داروسازان می‌بایست هر ۵ سال، ۱۲۵ امتیاز کسب کنند تا بتوانند پروانه فعالیت خود را تمدید کنند. از همین رو، برگزاری دوره‌های بازآموزی؛ فرصت خوبی برای کسب امتیازهای لازم است.

عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان ایران، به برپایی نمایشگاه تخصصی در حاشیه برگزاری دوره‌های بازآموزی اشاره کرد و گفت: این قبیل نمایشگاه‌ها، فرصت خوبی برای نمایش دستاوردهای صنعت دارویی کشور و آشنایی همکاران بنده با تولیدات و محصولات جدید دارویی است.

وی افزود: دوره جامع بازآموزی داروسازان و پزشکان عمومی طی روزهای ۱۶ تا ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ در مرکز همایش‌های هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − سه =

کلید مقابل را فعال کنید