تهران
کد خبر:3351
پ
انتقال تکنولوژی تولید حدواسط های دارویی و مقایسه آن با کشورهای توسعه یافته

احداث داروسازی «طاها فرصت سبزوار» با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت

احداث و راه اندازی طاها فرصت سبزوار، مجموعه طاها را به عنوان شهرک تولید داروهای هورمونی و در موقعیت مکانی بسیار مناسب در کشور مطرح خواهد کرد. به گزارش خبرنگار فارمانیوز، دیروز (یکشنبه، ۱۳ تیرماه ۱۴۰۰) مراسم کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه داروسازی طاها فرصت سبزوار با حضور دکتر رزم حسینی، وزیر […]

احداث و راه اندازی طاها فرصت سبزوار، مجموعه طاها را به عنوان شهرک تولید داروهای هورمونی و در موقعیت مکانی بسیار مناسب در کشور مطرح خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار فارمانیوز، دیروز (یکشنبه، 13 تیرماه 1400) مراسم کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه داروسازی طاها فرصت سبزوار با حضور دکتر رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن وتجارت برگزار شد. در این مراسم همچنین نمایندگان مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، دکتر رسولیان، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت شهرک های کشور، دکتر علوی مقدم، معاون استاندار خراسان رضوی، مهندس اختراعی، رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی، خانم صادقی، مدیرعامل شرکت داروسازی طاها و دکتر خسروشاهی، مدیرعامل شرکت داروسازی طاها فرصت سبزوار حضور داشتند.

احداث طاها فرصت سبزوار

شرکت داروسازی طاها با بیش از 2000 نفر سهامدار به عنوان بزرگترین واحد تولید کننده ماده موثره داروهای هورمونی در کشور از سال 1395 توسط رئیس جمهور افتتاح شد. در حال حاضر با 85 نفر پرسنل متخصص در قالب شرکت دانش بنیان سطح 1 مشغول فعالیت بوده و علاوه بر ماده موثره، از سال گذشته خط شیاف داروهای خطرناک هورمونی (پروژسترون) را با ظرفیت 30 میلیون عدد در سال راه اندازی نموده و محصول خود را در تمام کشور توزیع کرده است.

این واحد با مشارکت بانک صنعت و معدن راه اندازی شد. در حال حاضر پس از مطالعه و بررسی لازم این شرکت با اخذ مجوز از وزارت صمت و جواز وزارت بهداشت، شروع به احداث واحد تولید محصولات نهایی داروهای هورمونی به شکل پماد، کرم و لوسیون  با ظرفیت 35 میلیون عدد در سال و حجم سرمایه گذاری 800 میلیارد ریال و اشتغال بیش از 50 نفر نیروی دیگر را در زمین متعلق به شرکت، به مساحت 3 هکتار، نموده است.

در همین راستا تأسیس شرکت داروسازی طاها فرصت سبزوار (تأسیس شده توسط قسمتی از سهامداران طاها) نیز در زمین تملک شده به مساحت 8/2 و در مجاورت مجموعه طاها با دریافت مجوز از وزارت صمت و محیط زیست در حال احداث خط تولید محصولات نهایی داروهای هورمونی به شکل قرص با ظرفیت 2 میلیارد عدد قرص در سال و حجم سرمایه گذاری حدود 1000 میلیارد ریال و اشتغال حدود 60 نفر در حال احداث می باشد.

در حال حاضر تنها دو شرکت دارویی ایران هورمون و آتی فارمد به صورت تخصصی به تولید داروهای هورمونی مشغولند که به دلیل عدم امکان تأمین نیاز کشور، برخی شرکت های دیگر نیز این داروها را تولید می کنند که شرایط تولید داروهای هورمونی برای آن ها فراهم نمی باشد. لذا با احداث این دو خط، این مجموعه به عنوان شهرک تولید داروهای هورمونی و در موقعیت مکانی بسیار مناسب در کشور مطرح خواهد بود.

احداث طاها فرصت سبزوار
احداث طاها فرصت سبزوار
احداث طاها فرصت سبزوار

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + سیزده =

کلید مقابل را فعال کنید