تهران
کد خبر:7106
پ
تحویل زاده

صنعت ماده اولیه در راستای اقتصاد مقاومتی است

یک پیشکسوت صنعت دارویی کشور گفت: صنعت ماده اولیه صنعتی در راستای اقتصاد مقاومتی است و این صنعت می‌تواند ارزش افزوده بسیارزیادی برای کشور داشته باشد.

به گزارش فارمانیوز؛ محمدباقر تحویل‌زاده، پیشکسوت صنعت دارویی کشور در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه فارمکس 2023 که در وزارت صمت برگزار شد، درباره وضعیت صنعت مواد اولیه دارویی اظهار کرد: صنعت ماده اولیه صنعتی در راستای اقتصاد مقاومتی است و این صنعت می‌تواند ارزش افزوده بسیارزیادی برای کشور داشته باشد به شرط اینکه نامهربانی‌ها نسبت به آن کم شود.

تحویل‌زاده اظهار کرد: صنعت ماده اولیه دارویی بعد از انقلاب ایجاد شده است.

این پیشکسوت صنعت دارویی کشور بیان کرد: گرفتار مساله قیمت گذاری دستوری در صنعت ماده اولیه دارویی هستیم که کمر این صنعت را می‌شکند.

تحویل‌زاده با بیان اینکه اهم و فی الاهم در مسائل مهم اقتصادی کشور وجود ندارد، افزود: اگر صنعت داروسازی دارای حداقل سود ۲۰ درصدی نداشته باشد، چطور باید مرکز تحقیقات دارویی ایجاد کند؟

این پیشکسوت صنعت دارویی کشور درباره نمایشگاه فارمکس 2023 اظهار کرد: نمایشگاه فارمکس موجب آبروی مملکت شده است.

گفتنی است، پنجمین نمایشگاه بین‌المللی فارمکس خاورمیانه از تاریخ ۳۱ مرداد تا ۳ شهریور در مرکز نمایشگاهی ایران مال برگزار خواهد شد. این رویداد با رشد چشمگیر خود و برنامه‌ریزی دقیق و منطبق با مدرن‌ترین رویدادهای دارویی جهان توانسته است مخاطبین زیادی را جذب خود کند.

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =

کلید مقابل را فعال کنید