تهران
کد خبر:7280
پ
فناوری نانو تولید دارو
اعلام اهداف سازمان غذا و داروی آمریکا در روز جهانی نانو

نقش جدی فناوری نانو در آینده صنعت تولید دارو

سازمان غذا و داروی ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد در نظر دارد به طور جدی از فناوری‌های نانو در حوزه ساخت و تولید دارو بهره ببرد.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد در نظر دارد به طور جدی از فناوری نانو در حوزه ساخت و تولید دارو بهره ببرد.

به گزارش فارمانیوز به نقل از خبرگزاری آنا، سازمان غذا و داروی ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد در نظر دارد به طور جدی از فناوری نانو در حوزه ساخت و تولید دارو بهره ببرد. از سوی دیگر در بیانیه اخیر این سازمان اعلام شده است یک سمپوزیوم مجازی با عنوان NanoDay 2023 از سوی کارشناسان داروساز و متخصصان نانو فناوری در ۱۱ اکتبر 2023 (برابر با چهارشنبه ۱۹ مهر ماه) در مورد تولید مداوم نانو مواد در حوزه دارویی برگزار خواهد کرد.

بر اساس اطلاعات منتشرشده در این رابطه، در این سمپوزیوم، سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا مروری بر تجربه مرکز ارزیابی و تحقیقات دارویی این کشور با عنوان اختصاری CDER داشته و با تأیید چندین محصول دارویی خوراکی جامد که از فناوری‌های ساخت مستمر بهره می‌بردند، نسل جدید نانو دارو‌های کاربردی را ارائه می‌کند.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا همچنین بیان می‌کند که در نظر دارد طی سال‌های پیش رو، مطالعات موردی تحقیقات درون و برون‌مرزی در زمینه نانو مواد و تولید مداوم این دارو‌ها را برای تشویق بیشتر به نوآوری و پذیرش این فناوری در آینده علوم دارویی، ارائه کند.

در نهایت، سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا قصد دارد در مراسم ویژه روز جهانی نانو فناوری، راه‌هایی را مورد بحث قرار دهد که از طریق آن صنعت، دانشگاه و سایر آژانس‌های نظارتی می‌توانند با این سازمان در پیشبرد حوزه نانو تکنولوژی و تولید مستمر همکاری و تعامل داشته باشند.

محورهای روز جهانی نانو فناوری

بر اساس بیانیه منتشرشده توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا، موضوع‌های تحت پوشش در مراسم روز جهانی نانو فناوری، شامل موارد زیر خواهد بود:

تجربه تأیید محصولات دارویی خوراکی جامد با استفاده از ساخت مداوم

معرفی تحقیقات مراکز خارج از سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا بر روی انواع مختلف فن‌آوری‌های تولید مداوم برای لیپوزوم‌ها و نانوذرات لیپیدی مورد استفاده در صنعت داروسازی

تحقیقات درون دانشگاهی سازمان غذا و دارو بر روی خصوصیات محصولات دارویی حاوی نانومواد

ملاحظات نظارتی در مورد محصولات دارویی نانومواد

معرفی راه‌های تعامل پژوهشگران و مراکز مطالعاتی با سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا در تحقیقات علمی نظارتی

منبع
خبرگزاری آنا
کلیدواژه : FDAفناوری نانو
رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

کلید مقابل را فعال کنید