تهران
کد خبر:7725
پ
صنعت دارو

فارمکس پنجم در یک نگاه / ‏‬رقابت صنعت مواد دارویی ایران با هند و چین

نمایشگاه بین المللی فارمکس ۲۰۲۳ که پنجمین دوره آن بود، در روزهای ۳۱ مرداد تا سوم شهریور ۱۴۰۲ در محل نمایشگاه‌های ایران مال برگزار شد.

به گزارش فارمانیوز، با نگاهی به دوره پنجم نمایشگاه فارمکس، می‌توان به اهمیت و جایگاه این نمایشگاه در صنعت داروسازی کشور پی برد.

 

نمایشگاه فارمکس ۲۰۲۳، در فضایی به وسعت ۶۰ هزار مترمربع برگزار شد.

 

۵۳۰ شرکت داخلی و خارجی از بخش‌های مختلف صنعت داروسازی در این نمایشگاه حضور یافتند.

 

صنعت ماده اولیه و موثره، بسته بندی، ماشین آلات و…، در راستای تکمیل زنجیره تولید دارو قرار دارند.

 

در فارمکس ۲۰۲۳، ۱۲۰ عنوان نشست تخصصی، کارگاهی و…، برگزار شد که ۴۰ کارگاه آن آموزشی بود و به شرکت کنندگان گواهی حضور اهدا شد.

 

از دیگر ویژگی‌های پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی فارمکس ۲۰۲۳، حضور ۱۶ هیئت تجاری با همراهی سفرای آنها در این نمایشگاه بود. همچنین، سفرای ۸ کشور نیز در نشست‌های مختلف نمایشگاه حضور یافتند.

 

صنعت مواد دارویی کشور در سال ۱۴۰۱، ۵۰ میلیون دلار ارز آوری داشته است و پیش بینی می‌شد این رقم در ۱۴۰۲ به ۷۰ میلیون دلار برسد.

 

کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق، افغانستان، ترکیه و…، مقصد مواد موثره دارویی ایران هستند. ضمن اینکه کشورهای آمریکای جنوبی نیز از ظرفیت صنعت کشورمان برای واردات مواد موثره دارویی، استقبال کرده‌اند.

 

فرامرز اختراعی رئیس هیأت مدیره سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی دارویی، گفت: ایران در تولید ماده اولیه دارو، قدرتمند شده و قیمت‌های ما خیلی پایین‌تر از چین و هند است.

 

وی افزود: ما به مرحله‌ای رسیده‌ایم که واقعاً یک کشور تولید کننده قوی شده‌ایم و هر قلم ماده موثره را شاید چندین کمپانی به طور موازی تولید می‌کنند.

 

اختراعی گفت: امروز شرایط فوق‌العاده‌ای را داریم تجربه می‌کنیم و من واقعاً احساس می‌کنم تا دو سه سال دیگر و شاید زودتر، به یک درجه بزرگی از حوزه صادرات خواهیم رسید.

 

با این نگاه، به استقبال فارمکس ششم در تابستان ۱۴۰۳ می‌رویم.

 

این رویداد بین المللی قرار است در شهرنمایشگاهی شهرآفتاب برگزار شود.

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 9 =

کلید مقابل را فعال کنید