تهران
کد خبر:7720
پ
IMG_3105

فارمکس؛ آئینه تمام قد صنعت دارو

نمایشگاه فارمکس ۲۰۲۴ در حالی قرار است در تابستان ۱۴۰۳ برگزار شود که دستاوردهای حاصل از برپایی فارمکس در سال‌های گذشته، می‌تواند آئینه تمام قد صنعت مواد دارویی کشور باشد.

به گزارش فارمانیوز، فرآیندهای تولید داروی با کیفیت و استاندارد، می‌بایست از پیش تعیین و معتبر شده باشند و موضوعی نیست که در لحظه خلق گردد بلکه حاصل ساعت‌ها کار تخصصی و تلاش دانش محور دانشمندان و متخصصین این حوزه است.

 

عضویت ایران در کنوانسیون موسوم به بازرسی‌های دارویی، باعث ارتقای GMP (عملیات بهینه تولید) صنعت داروی کشور و ارتقای مضاعف اعتبار دستگاه نظارتی که سازمان غذا و دارو است؛ می‌شود و پذیرش عضویت در این کنوانسیون به این معنا است که نهاد نظارت دارویی ما به صورت پیوسته بر پایه قواعد و استانداردهای برتر بین‌المللی عمل می‌نماید.

 

ایران با داشتن آزمایشگاه پیشرفته مرجع غذا و دارو و صحه گذاری این مرکز ملی بر مؤلفه‌های کیفی داروهای ساخته شده به خوبی نشان داده که صنعت داروسازی ایران از جایگاه شایسته ای در منطقه و جهان برخوردار است.

 

صنعت ماده اولیه دارویی در ایران، یکی از صنایعی است که از صفر شروع کرد و امروز مولکول‌های بسیاری در تولید دارو ساخته می‌شود که نشان می‌دهد جایگاه صنعت مواد اولیه دارویی در کشور، در حال پیشرفت و ارتقا است. به طوری که امروز در نقطه‌ای هستیم که صنعت ماده اولیه در حال عمیق‌تر شدن است. زیرا، دنیای آینده با چالش کمبود منابع مواجه خواهد شد؛ در حالی که ما از منابع کافی برخورداریم و این مهم، مزیت کشور ما خواهد بود.

 

در حال حاضر پیچیده‌ترین مولکول‌های دارویی در داخل کشور تولید می‌شود و باید به سمت عمق بخشیدن تولید مواد دارویی برویم.

 

در زیرساخت‌های صنعت دارو به درجه‌ای از خودکفایی رسیده ایم که تا چند سال آینده به مرزهای صادرات دست پیدا خواهیم کرد. ‌‌‌‌‌‌

 

نمایشگاه بین المللی فارمکس ۲۰۲۴ در دوره ششم، در روزهای ۱۴ تا ۱۷ تیر ۱۴۰۳ در شهر نمایشگاهی شهرآفتاب برگزار خواهد شد.

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − 3 =

کلید مقابل را فعال کنید