تهران
کد خبر:7750
پ
0S0A9804-scaled
مدیرعامل اکسیر هیراد:

فارمکس می‌تواند شناسنامه صنعت مواد دارویی باشد

مدیرعامل شرکت دارویی اکسیر هیراد، با اشاره به جایگاه نمایشگاه فارمکس در صنعت مواد اولیه دارویی، گفت: این نمایشگاه می‌تواند شناسنامه صنعت مواد اولیه دارویی در کشور باشد.

به گزارش فارمانیوز، زهرا هیراد افزود: نمایشگاه فارمکس دوره پنجم دور از انتظار بود و بازخوردهای لازم را برای صنعت مواد اولیه دارویی داشت.

وی با اشاره به دوره ششم فارمکس در شهرآفتاب، گفت: امیدواریم که در دوره ششم با توجه به تغییر مکان برگزاری نمایشگاه، انتظارات صنعت مواد اولیه از برپایی نمایشگاه برآورده شود.

مدیرعامل اکسیر هیراد به وضعیت صنعت مواد اولیه دارویی در کشور اشاره کرد و افزود: یکی از چالش‌های اصلی صنعت مواد دارویی، عدم تخصیص به موقع ارز و نقدینگی است که باعث می‌شود روند تولید دارو دچار وقفه شود.

آقامیری ادامه داد: اگر ارز دارو به موقع به دست تولید کننده برسد، دیگر «خواب تولید» نخواهیم داشت.

وی با عنوان این مطلب که دولت به صنعت دارو بدهکار است، افزود: اگر پرداختی‌ها به صنعت به موقع باشد، چرخه تولید نیز قفل نمی‌شود.

مدیرعامل اکسیر هیراد با اشاره به جایگاه صنعت مواد اولیه در تولید دارو، گفت: در مواد اولیه تقریباً توانسته‌ایم نیازهای داخلی صنعت داروسازی را تأمین کنیم، اما در بحث مواد جانبی، همچنان وابسته به واردات هستیم.

ششمین نمایشگاه بین المللی فارمکس ۲۰۲۴، در روزهای ۱۴ تا ۱۷ تیرماه ۱۴۰۳ در شهرآفتاب برگزار می شود.

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =

کلید مقابل را فعال کنید