تهران
کد خبر:7093
پ
1

گزارش امکان سنجی طرح ارتقای دوران نخست کودکی در مناطق حاشیه زاهدان

گزارش امکان‌سنجی طرح ارتقای دوران نخست کودکی در مناطق حاشیه شهری زاهدان برگزار شد که بر این اساس باید حیطه‌های تغذیه، آموزش، مراقبت و دیگر حیطه‌های واجد اهمیت به صورت پیوسته و منسجم مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش فارمانیوز؛ جلسه دریافت گزارش امکان‌سنجی طرح ارتقای دوران نخست کودکی در مناطق حاشیه شهری زاهدان برگزار شد.

دکتر وثوق و دکتر برکاتی در جریان بررسی میدانی در شهر زاهدان و بررسی اجرای این موضوع در کریم آباد گزارشی ارائه دادند.

براساس گزارش دکتر وثوق، همکاری دبیرخانه شورای عالی سلامت در وزارت بهداشت و واحد استانی این دبیرخانه در تحقق دستاوردهای این بررسی و مکان سنجی بسیار موثر بوده است.

طبق گزارش دکتر برکاتی نیز گنجینه آموزه‌های اسلامی برای تکامل دوران نخست کودکی بسیار ارزنده است و هدف این برنامه فعلیت رساندن ظرفیت‌های کودکان از دوران کودکی است.

برای اجرای این کار، توجیه و آماده‌سازی ذهنی مسئولین منطقه بسیارمهم است، مسائل تغذیه‌ای مهم هستند و مکمل‌های غذایی برای بهبود تغذیه باید تامین شود.

طبق این گزارش، جلسات متعددی با مسئولین محلی برگزار شده و کارهایی که هر کدام از این نهادها می‌توانند انجام دهند نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

۱۹ پرسشنامه برای غربالگری اختلالات رشد و تکامل کودکان طراحی شده و با کمک این ۱۹ پرسشنامه این کار قابل انجام خواهد بود.

برنامه دوران نخست کودکان شامل چندین حوزه و مقوله است حیطه تغذیه، حیطه آموزش، حیطه مراقبت و دیگر حیطه‌های واجد اهمیت باید به صورت پیوسته و منسجم مورد اقدامات تکامل دوران نخست کودکی قرار گیرد.

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 16 =

کلید مقابل را فعال کنید