تهران
کد خبر:7565
پ
C19R3431

دومین نمایشگاه سلامت بنیان برگزار شد/ تولید کیت غربالگری در ایران

دومین نمایشگاه سلامت بنیان در حوزه دارو، غذا و تجهیزات پزشکی، روز یکشنبه ۲۴ دی ماه ۱۴۰۲ در محل مصلای بزرگ امام خمینی(ره)، برگزار شد.

به گزارش فارمانیوز، سیدحیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو، در مراسم افتتاحیه این رویداد، با بیان اینکه سلامت بنیان روایت پیشرفت فن‌آوری ایران اسلامی است، گفت: بیش از ۱۰۰۰ شرکت در این حوزه فعال هستند که ۵۰ درصد آنها در حوزه دارو، ۴۰ درصد در حوزه تجهیزات و ملزومات مصرفی و سرمایه‌ای پزشکی و ۱۰ درصد در حوزه‌های غذایی، مکمل، آرایشی و بهداشتی و سایر حوزه‌های سلامت فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در مقایسه با نخستین رویداد، مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان در دومین رویداد سلامت محور بیش از ۶۰ درصد افزایش داشته است؛ این استقبال نشان می‌دهد که هم تعداد شرکت‌های فعال در حوزه سلامت افزایش پیدا کرده و هم اینکه تمایل شرکت‌ها جهت حضور در این رویداد بزرگ افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان غذا و دارو در رابطه با تولید داروهای دانش‌بنیان، گفت: ما در حوزه تولید دارو هرسال رشد قابل توجهی داشته‌ایم امسال در مقایسه با سال گذشته بیش از ۱۷ محصول دانش‌بنیان به سبد دارویی کشور اضافه شده‌اند که عمده آنها داروهای پیشرفته و با فن‌آوری بالا هستند.

وی ادامه داد: در حوزه تجهیزات پزشکی نیز بیش از ۳۳ قلم تجهیزات و ملزومات مصرفی و سرمایه‌ای جدید وجود دارند که امسال در دومین رویداد سلامت بنیان عرضه می‌شوند.

محمدی یادآور شد: این رویداد عرصه مهمی برای حوزه سلامت و همه ذی‌نفعان آن است تا با دست‌آوردهای این حوزه آشنا شوند.

وی با اشاره به خلق ارزش افزوده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: سیاست ما حرکت به سمت عمق تولید و کاهش ارزبری است.

محمدی از وجود ۱۲ هزار دانشجوی داروسازی در کشور خبر داد و افزود: هدف ما اتصال دانشگاه به صنعت است.

رئیس سازمان غذا و دارو، از رونمایی ۲۳ محصول دانش‌بنیان در دومین نمایشگاه سلامت بنیان خبر داد و گفت: این محصولات در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی است.

در ادامه، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، در این مراسم گفت: با همت همکاران ما جریان بسیار فعال و پویا در تحقیقات نتیجه گرا وجود دارد تا بتواند فرایند ایده به محصول، خودش را نشان بدهد.

وی افزود: بیش از ۲۲ محصول در فاز تحقیقات بالینی و پیش بالینی سازمان انرژی اتمی وجود دارد.

اسلامی ادامه داد: صنعت هسته‌ای شکافنده مسیر پیشرفت علم و فنآوری است و امروز ایران به عنوان یک بازیگر مطرح در دنیا دیده می‌شود.

وی افزود: آب سنگین، یک تحول اساسی در تولید دارو به حساب می‌آید و ایران در این زمینه از قابلیت بالایی در دنیا برخوردار است.

اسلامی از تولید کیت غربالگری در سازمان انرژی اتمی خبر داد و گفت: از وزیر بهداشت می‌خواهم دستور بدهند کار غربالگری در کشور با این کیت انجام شود.

در ادامه، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، در سخنانی به دستاوردهای حوزه سلامت در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: مردم باید باور کنند که داروی ایرانی، با کیفیت تر و اثربخش تر از محصولات خارجی است.

وی افزود: تلاش‌های محققان و شرکت‌های دانش‌بنیان ما به شکلی پیش می‌رود که امروز شاهد افزایش ورود داروهای ایرانی به آفریقا هستیم‌.

در ادامه، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، گفت: حوزه سلامت از مهم‌ترین مؤلفه‌های هر حکومتی است و ایران در این زمینه پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته است.

وی افزود: قدرت حوزه سلامت کشور در حادثه تروریستی کرمان به وضوح مشاهده شد، به طوری که ۱۱۰ عمل جراحی در همان ساعات اولیه حادثه انجام شد.

عین‌اللهی ادامه داد: ما امروزه یک کارنامه درخشان در حوزه سلامت داریم و یکی از ویژگی‌های این حوزه، مردمی بودن و مردمی سازی امور در حوزه سلامت است.

وزیر بهداشت گفت: بنابراین انتظار داریم حرکت‌های مردمی در حوزه سلامت به این سمت برود که به محصولات تولید داخل اعتماد کنند.

وی افزود: ما ۲۲ هزار عضو هیأت علمی داریم که ۲۷۵ نفر از آنها جزو یک درصد دانشمندان برتر دنیا هستند.

وزیر بهداشت گفت: نکته مهم، پژوهش و ایده پردازی است که تبدیل به محصول شود تا مورد استفاده مردم قرار بگیرد.

وی ادامه داد: ما انتظار خلاقیت و ایجاد راهکارهای جدید در رفع مشکلات مردم را داریم و شرکت‌های ما باید دارای مرکز تحقیقات باشند.

عین‌اللهی با اشاره به راه اندازی ۱۵ پارک علم و فنآوری، گفت: علم و صنعت باید با هم عجین شوند تا شاهد تحولات بزرگ در حوزه سلامت کشور باشیم.

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − چهار =

کلید مقابل را فعال کنید