تهران
کد خبر:7442
پ
3708725
شورای عالی داروخانه های کشور بیانیه داد؛

تجمع داروسازان در مخالفت با فروش اینترنتی دارو

شورای عالی داروخانه های کشور، از داروسازان دعوت کرد برای مخالفت با فروش اینترنتی دارو، در مقابل ساختمان وزارت بهداشت تجمع کنند.

به گزارش فارمانیوز، شورای عالی داروخانه های کشور با صدور بیانیه ای از داروسازان سراسر کشور خواست روز چهارشنبه 6 دی ماه 1402 با تجمع در مقابل ساختمان وزارت بهداشت، مخالفت خود را با فروش اینترنتی دارو اعلام کنند.

در این بیانیه آمده است:

همکاران محترم!

داروسازان دغدغه مند و نستوه!

اکنون هنگام تصمیم گیری شماست!

صدای شما باید به گوش متولیان سلامت رسیده شود!

درخواست صریح شما برای زدودن چنبره خوفناک اقتصاد بی رحم بر حوزه سلامت را باید به تصمیم گیرندگان رسانید!

رنج آور است وقتی شاهد بلاتکلیفی و تعلل در تصمیم گیری قاطع متولیان سلامت جامعه در برابر نفوذ خزنده جریان اقتصاد محور در عرصه سلامت هستیم‌.

درخواست ما از متولیان سلامت جامعه، وزارت بهداشت و درمان و آموزش علوم پزشکی، سازمان نظام پزشکی، سازمان غذا و دارو، یکصدا و همزبان، ایفای نقش قاطع، صحیح، قانونی و فسادزدا در خصوص فروش دارو در اینترنت یا توسط پلتفرم‌های غیرقانونی است.

تصمیم سرنوشت ساز امروز ما، آینده سالم‌تری برای سلامت بیماران رقم خواهد زد.

تردید جایز نیست، به همکارانتان در شورایعالی داروخانه‌های کشور بپیوندید و در این اجتماع در خانه متولی سلامت کشور با ما همراه شوید تا با مطالبه گری از وزیر محترم بهداشت کشور تکلیف عرضه دارو در اینترنت یکسره گردد.

دیدن شمه ای از روند ولنگار عرضه دارو در فضای مجازی کافیست تا هر هوشمندی تبعات فاجعه بار آن را درک نموده و درخواست توقف و بازگشت به قانون و تکالیف مصرح در دفاع از سلامت آحاد و تمکین به سیاست‌های ابلاغی رهبری در حوزه سلامت جامعه را خواستار شود.

شورای عالی داروخانه‌های کشور به نمایندگی از داروخانه‌های کشور عزیزمان از آحاد جامعه، داروسازان، اندیشمندان و دغدغه مندان حوزه سلامت دعوت می‌نماید در این اجتماع حیاتی حضور بهم برسانند.

روز چهارشنبه ۶ دی ماه ۱۴۰۲

روبروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

شورای عالی داروخانه‌های کشور

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

کلید مقابل را فعال کنید