تهران
کد خبر:7358
پ
مصرف خودسرانه و بی‌رویه دارو و مکمل
مدیرعامل انجمن اوتیسم:

هزینه بیمار اوتیسم ماهانه ۸ میلیون تومان است

مدیرعامل انجمن اوتیسم، هزینه توانبخشی بیماران اوتیسم را ماهانه بین ۷ تا ۸ میلیون تومان اعلام کرد.

سعیده صالح غفاری گفت: بر اساس بسته خدمتی که وزارت بهداشت برای یک بیمار اوتیسم در سطح متوسط مشخص کرده است، بیش از ۲۵ نشست توانبخشی لازم است که بر اساس نرخ بخش خصوصی و دولتی بین ۷ تا ۸ میلیون تومان می‌شود.

وی افزود: بیش از ۷ هزار و ۲۰۰ بیمار اوتیسم تاکنون به انجمن مراجعه کرده اند و به مراکز درمانی و خدماتی مورد نیاز معرفی شدند.

صالح غفاری گفت: مشکلات بیماران اوتیسم از دوره شیرخواری و کودکی آغاز می‌شود تا بزرگسالی ادامه دارد و اگر تحت مراقبت‌های درمانی و توانبخشی قرار نگیرد این بیماری تشدید می‌شود.

مدیرعامل انجمن اوتیسم افزود: در جلسه با سازمان‌های بیمه گر، مقرر شد خدمات بیماران اوتیسم بر اساس پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج محاسبه شود و در سازمان بیمه سلامت این پوشش هم اکنون در اختیار بیماران است و سازمان بیمه تأمین اجتماعی نیز، مکلف شد در مدت یک ماه سامانه‌های خود را برای بهره مندی خدمات الکترونیک بیماران اوتیسم با پوشش بیمه‌ای فراهم کند.

صالح غفاری گفت: همچنین پس از کسر سهم بیمه پایه مابقی مخارج توانبخشی بیماران از محل صندوق بیماران صعب العلاج پرداخت می‌شود.

وی افزود: ۳۱۳ مرکز خدمات درمانی برای بیماران اوتیسم در کشور وجود دارد که بیمه سلامت برای سهولت دسترسی بیماران از درمانگران نیز خواسته است تا معطل مجوز مراکز نباشند و خود برای ارائه خدمات توانبخشی طرف قرارداد با بیمه سلامت شوند که کمک بزرگی به این بیماران است.

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 5 =

کلید مقابل را فعال کنید