تهران
کد خبر:1836
پ
فاقد تصویر شاخص

در وبینار رئیس و مدیران سازمان غذا و دارو با داروسازان مطرح شد؛ ابلاغ آئین نامه و ضوابط جدید تاسیس داروخانه تا عید سعید فطر/ اتصال داروخانه ها به سامانه TTAC و ثبت داروها بر اساس قانون جدید الزامی است/ تعرفه داروخانه باید در شان داروسازان باشد

به گزارش خبرنگار فارمانیوز، روز دوشنبه (۲۳ فروردین ۱۴۰۰) وبینار رئیس و مدیران سازمان غذا و دارو با روسا و دبیران شعب انجمن داروسازان سراسر کشور پیرو بخشنامه اخیر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رابطه با شرح وظایف مسئولین فنی داروخانه ها و همینطور الزام ثبت داروها در سامانه تی تک توسط انجمن […]

به گزارش خبرنگار فارمانیوز، روز دوشنبه (23 فروردین 1400) وبینار رئیس و مدیران سازمان غذا و دارو با روسا و دبیران شعب انجمن داروسازان سراسر کشور پیرو بخشنامه اخیر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رابطه با شرح وظایف مسئولین فنی داروخانه ها و همینطور الزام ثبت داروها در سامانه تی تک توسط انجمن داروسازان ایران برگزار شد.

دکتر محمدرضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو گفت: مصوبه اخیر مجلس در رابطه با تعرفه خدمات داروخانه ها (در قانون بودجه 1400) باید سه سال پیاپی در قانون سالانه تکرار شود تا به قانون دائمی تبدیل شود؛ لذا مصوبه اخیر برای ما هم فرصت و هم تهدید است.

وی ادامه داد: امسال به دلیل ابلاغ تعرفه های خدمات جدید در داروخانه ها، انتخابات نظام پزشکی و انتخابات انجمن داروسازان ایران، سال بسیار حساسی است.

شانه ساز با اشاره به ابلاغ آئین نامه و ضوابط جدید تاسیس داروخانه تا عید سعید فطر افزود: امسال حضور مسئولین فنی و خدمات آنها در داروخانه ها باید از همیشه ملموس تر باشد.

در ادامه دکتر سیدحیدر محمدی، مدیرکل نظارت بر امور داروی سازمان غذا و دارو گفت: اتصال داروخانه ها به سامانه TTAC و ثبت داروها بر اساس قانون جدید الزامی است و اخذ تعرفه خدمات دارویی منوط به همکاری داروخانه ها در این رابطه است.

دکتر محمدباقر ضیاء، رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: فرصت حضور وزیر داروساز در کابینه، سه نفر از همکارن مان در مجلس و همینطور یکی از بهترین اعضای هیأت مدیره انجمن در رأس سازمان غذا و دارو، فرصتی است که ممکن است هیچ وقت تکرار نشود.

دکتر سیدحمید خویی، رئیس انجمن داروسازان تهران گفت: در کمیسیون های ماده 20 دانشگاه ها موارد تخلف زیادی از برخی موسسین مطرح می شود که لازم با برخورد جدی با آن ها، از حیثیت جامعه داروسازی صیانت شود.

دکتر فاضل، عضو شورای عالی نظام پزشکی معتقد است باید دست داروخانه های دولتی از عرصه عرضه دارو در کشور کوتاه شود.

دکتر الناز صباغی، دبیر انجمن داروسازان شعبه بهارستان گفت: باید در مارژین دارو اصلاح اساسی صورت گیرد تا انگیزه داروخانه ها برای ارتقاء خدمات دارویی افزایش یابد.

دکتر زارع، رئیس انجمن داروسازان شعبه بهشهر خواستار حل مشکلات تأسیس داروخانه های تعاونی در استان ها شد.

دکتر احد زاده، رئیس انجمن داروسازان استان مرکزی گفت: باید عرضه داروهای خاص از انحصار داروخانه های دولتی خارج شود و کنترل سامانه تی تک بر همه حلقه های زنجیره دارو اعمال شود.

دکتر رهبر مژدهی آذر، عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان ایران اظهار داشت: تعرفه داروخانه باید در شان داروسازان باشد.

دکتر صادقی، رئیس انجمن داروسازان تنکابن و رامسر و عضو انجمن داروسازان ایران بیان کرد: الزام داروخانه ها به ثبت تک تک داروها در سامانه TTAC در حال حاضر امکان پذیر نیست.

دکتر یزدان شناس، رئیس انجمن شعبه آذربایجان شرقی و ریاست مجمع انجمن های داروسازان کشور نیز در این وبیار گفت: برای توزیع داروهای خاص به داروخانه های تعاونی توجه بیشتری شود.

دکتر حمید خیری، عضو هیات مدیره انجمن داروسازان گیلان و مدیر روابط عمومی انجمن داروسازان ایران با تأکید بر جدی گرفته شدن موضوع تفویض اختیار به انجمن ها بیان کرد: معیار های انتخاب و معرفی داروخانه های منتخب مورد بازنگری قرار گرفته و عادلانه شود.

دکتر رستمی، رئیس امور داروخانه ها و شرکت های پخش سازمان غذا و دارو گفت: در ضابطه جدید تأسیس و اداره داروخانه ها موضوع معرفی جانشین موسس مورد بازنگری قرار گرفته است تا امکان سوء استفاده به حداقل برسد.

دکتر سیدعلی فاطمی، نایب رئیس انجمن داروسازان ایران و دبیر انجمن داروسازان اصفهان بیان داشت: با توجه به تصویب تعرفه خدمات داروسازان در مجلس، این خدمات وارد ویرایش چهارم کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت شود تا تعرفه مناسب برای آن ها در نظر گرفته شود.

دکتر محمد خلیلی، عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان ایران و رئیس انجمن شعبه آبادان گفت: در آئین نامه و ضابطه جدید برای موضوع چند شغله ها در داروسازی چاره اندیشی شود.

دکتر شهریاری، رئیس انجمن داروسازان خراسان رضوی و عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان ایران گفت: اقتصاد داروخانه ها در این دو سال کرونایی به شدت تحت فشار قرار داشت موضوع نسخ الکترونیک به این فشارها اضافه کرده، لذا تقاضا داریم به این موضوع به طور جدی توجه شود.

دکتر صادقیان، رئیس انجمن داروسازان شعبه اصفهان به مشکلات اساسی بازرسی داروخانه ها اشاره کرد و گفت: باید در این رابطه و همینطور واگذاری ارزشیابی داروخانه ها به شعب انجمن تدابیری اندیشیده شود. ارزشیابی عملکرد از وضعیت فعلی که فعلاً معطوف به موسسین است باید به مسئولین فنی نیز تعمیم داده شود.

دکتر حیدری، رئیس انجمن داروسازان شعبه ایلام بیان کرد: در حال حاضر یکپارچه نبودن سامانه های بیمه و همینطور وزارت بهداشت، باعث کندی کار داروخانه ها و معطلی بیماران شده است. با توجه به موضوع گسترش خدمات داروسازان در داروخانه ها، دامنه داروهای OTC وسیع تر شود.

دکتر طبری، عضو شورای هماهنگی انجمن های داروسازان استان مازندران گفت: در پذیرش جدید دانشجویان داروسازی به آینده شغلی آن ها توجه شود تا مشکلات آتی به وجود نیاید.

دکتر نوشین محمدحسینی، مدیرکل استاندارد و تعرفه سازمان غذا و دارو اظهار داشت: اجرای خدمات جدید داروسازان بر اساس سند جامع خدمات در داروخانه ها، مرحله به مرحله خواهد بود.

در پایان، دکتر قمبری، مدیرکل بازرسی سازمان غذا و دارو گفت: امیدوار هستیم که در سال جدید با همکاری انجمن های علمی و صنفی به اهداف مد نظر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در راستای کاهش تخلفات برسیم.

انتهای پیام/

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + شش =

کلید مقابل را فعال کنید