تهران
کد خبر:7746
پ
photo_2023-04-29_22-44-21

شهرآفتاب؛ میزبان یک رویداد دارویی در گستره جهانی

ششمین دوره نمایشگاه بین المللی فارمکس ۲۰۲۴، قرار است با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی در صنعت دارو برای اولین بار در شهر نمایشگاهی شهرآفتاب برگزار شود.

به گزارش فارمانیوز، صنعت داروسازی کشور برای رسیدن به اقتدار و قدر در عرصه بین المللی، می‌بایست بتواند حداقل نیازهای اولیه در مسیر تولید دارو را فراهم کند و این حداقل نیاز، ماده موثره دارویی است که سهم عمده‌ای از تولید محصول نهایی را به خود اختصاص می‌دهد و در کنار آن، سایر الزامات تولید دارو اعم از بسته بندی و…، را مدنظر قرار داد.

فارمکس برای اینکه بتواند واقعیت‌های صنعت دارویی کشور را در عرصه بین المللی نمایان سازد؛ اجزای مهم تولید دارو را در کنار هم قرار داده و توانسته در ادوار گذشته که این نمایشگاه برگزار شده است؛ تولید کنندگان ماده موثره دارویی را در کنار صنعت ماشین آلات و بسته بندی دارو را در قالب برگزاری یک نمایشگاه، گردهم بیاورد.

نمایشگاه بین المللی فارمکس با دعوت از شرکت‌های خارجی و نمایندگی‌های آنها در داخل کشور، شرایط را برای صنعت داخلی به گونه‌ای رقم زده که حضور در فارمکس؛ بیش از پیش اهمیت پیدا کند.

حالا در تجربه‌ای نو؛ قرار است فارمکس ششم در شهر نمایشگاهی شهرآفتاب، میزبان شرکت‌های مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی باشد. جایی که زنجیره تأمین دارو فراهم می‌شود و از همین رو؛ شرکت‌های دارویی برای به رخ کشیدن توانمندی‌های خود در عرصه داخلی و خارجی، حضور در فارمکس را فرصت تکرار نشدنی تلقی کنند.

در مراسم اختتامیه فارمکس پنجم که شهریور ۱۴۰۲ در محل نمایشگاه‌های بین المللی ایران مال برگزار شد، شهریار امیدوار عضو هیأت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی، گفت: سال‌ها قبل که سندیکا در حال تأسیس بود، شاید همکاران زیادی به رونق صنعت مواد موثره دارویی امیدوار نبودند، اما صنعت ماده اولیه توانست در قالب نمایشگاه فارمکس خودنمایی کند.

وی افزود: صنعت ماده اولیه دارویی، یکی از صنایعی است که از صفر شروع کرد و امروز، مولکول‌های بسیاری در تولید دارو ساخته می‌شود که نشان می‌دهد جایگاه صنعت مواد اولیه دارویی در کشور، در حال پیشرفت و ارتقا است.

امیدوار گفت: امروز در نقطه‌ای هستیم که صنعت ماده اولیه در حال عمیق‌تر شدن است. زیرا، دنیای آینده با چالش کمبود منابع مواجه خواهد شد. در حالی که ما از منابع کافی برخورداریم و این مهم، مزیت کشور ما خواهد بود.

وی افزود: ما باید بتوانیم با قدرت‌های تولید کننده مواد اولیه دارویی در جهان رقابت کنیم و البته، راه آسانی نخواهد بود.

حالا؛ شهرآفتاب قرار است میزبان تجربه‌ای بین المللی در صنعت دارویی کشور باشد.

فارمکس ششم، از ۱۴ تا ۱۷ تیر ماه ۱۴۰۳ با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 2 =

کلید مقابل را فعال کنید