تهران
کد خبر:7635
پ
4867179
در اولین نشست سیاستگذاری رویداد CDIE۲۰۲۴ مطرح شد؛ 

برنامه ریزی برای تسخیر بازار محصولات آرایشی و بهداشتی خاورمیانه

اولین نشست سیاستگذاری رویداد علمی صنعت شوینده و آرایشی و بهداشتی، با حضور فعالان این حوزه و مدیران پتروشیمی، در تالار شهید تندگویان شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فارمانیوز، این نشست، با هدف بررسی اهداف و سیاست‌های اولین رویداد CDIE۲۰۲۴ و همچنین راه‌های تعامل بیش از پیش با صنایع پتروشیمی، برای ورود به بازار کشورهای منطقه صورت گرفت و طی آن، هر کدام از حاضران، به طرح دیدگاه‌های خود پرداختند.

 

تامین نیازهای صنعت 

 

در ابتدا، عباس غلامی رئیس دفتر توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بر تعامل بیش از پیش برای تأمین نیازهای صنعت شوینده در مسیر تولیدات داخلی تاکید و تصریح کرد: هرچه ارتباطات قوی‌تری شکل بگیرد، برنامه ریزی های بهتری می‌توانیم برای دستیابی به اهداف صنعت داشته باشیم.

 

وی، اولویت شرکت ملی صنایع پتروشیمی را تأمین نیازهای داخلی عنوان کرد و گفت: پرهیز از خام فروشی، مهم‌ترین مأموریت ما برای ایجاد ارزش افزوده در صنعت است.

 

غلامی افزود: محصولات پتروشیمی هرچه بیشتر به محصولات نهایی تبدیل شود، قطعاً به نفع صنعت خواهد بود و ما از این راهبرد استقبال می‌کنیم. بر همین اساس، اولویت نخست ما، تأمین نیاز صنعت شوینده کشور است.

 

وی ادامه داد: بنزن یکی از محصولات استراتژیک پتروشیمی است که در صنعت شوینده هم استفاده می‌شود. از همین رو، تصمیم گرفتیم از صادرات بنزن دست بکشیم و امسال تنها سالی است که صادرات بنزن نداشته‌ایم.

 

اهداف رویداد CDIE۲۰۲۴ 

 

در ادامه این نشست که با حضور مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره تعاونی تأمین نیاز تولیدکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، صنعتی و آرایشی برگزار شد، حمیدرضا کاکاوند رئیس هیأت مدیره تعاونی، در سخنانی به تشریح اهداف برگزاری رویداد CDIE۲۰۲۴ پرداخت و گفت: این رویداد با هدف شکل گیری توسعه تجارت صنعت و همچنین، شناخت معضلات در مسیر دستیابی به بازار منطقه برگزار می‌شود.

 

وی افزود: صنعت شوینده و آرایشی و بهداشتی کشور، از پتانسیل و ظرفیت بالایی در تولید محصولات این بازار برخوردار است، اما سهم قابل توجهی در صادرات ندارد.

 

کاکاوند ادامه داد: با نگاهی به ویترین داروخانه‌ها، متوجه می‌شوید که ۹۹ درصد محصولات آرایشی و بهداشتی، برندهای ایرانی هستند. لذا، باید از این ظرفیت برای تسخیر بازار خاورمیانه استفاده کنیم.

 

وی افزود: رویداد CDIE۲۰۲۴ که قرار است اردیبهشت ۱۴۰۳ در جزیره کیش برگزار شود، در واقع یک پیش رویداد برای برگزاری دو رویداد مهم در دبی و استانبول است.

 

کاکاوند گفت: در واقع، ما می‌خواهیم از رویداد جزیره کیش به عنوان سکوی پرتاب برای حضور پررنگ در رویداد دبی و استانبول بهره ببریم و امیدواریم رویداد CDIE۲۰۲۴ برگزار حضور پررنگ فعالان این حوزه برگزار شود.

 

رئیس هیأت مدیره تعاونی تأمین نیاز تولیدکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، صنعتی و آرایشی تاکید کرد: نشست سیاستگذاری رویداد در شرکت ملی صنایع پتروشیمی، اولین نشست از سلسله نشست‌های تعاونی با سایر دستگاه‌های حکمرانی است که به تعامل آنها با صنعت نیاز داریم.

 

وی افزود: افزایش سهم صنعت از بازار منطقه امکان‌پذیر نیست، مگر با کمک عوامل و دستگاه‌های حکمرانی که در این مسیر، نقش آفرین هستند.

 

کاکاوند گفت: در رویداد CDIE۲۰۲۴، از تولید کنندگان مواد اولیه و محصولات نهایی دعوت کرده‌ایم.

 

وی افزود: ما معتقدیم در کشورهای همسایه ما، چنین پتانسیلی وجود ندارد و بنابراین، ما باید از این فرصت، نهایت بهره را ببریم.

 

ضرورت تقویت شرکت های کوچک

 

در ادامه، محمدمهدی کامکار رئیس شورای سیاستگذاری رویداد CDIE۲۰۲۴، به بیان نقطه نظرات خود از جایگاه و قدمت صنعت شوینده و آرایشی و بهداشتی در کشور پرداخت و گفت: شرکت‌های تولید کننده محصولات این حوزه، اغلب کوچک و متوسط هستند و تعداد شرکت‌های بزرگ در این صنعت، خیلی کم است. بنابراین، باید به فکر تقویت شرکت‌های کوچک باشیم.

 

وی افزود: ما می‌توانیم دور تا دور مرزهای کشور، کارخانجات را برای تولید و صادرات محصولات خود، راه اندازی کنیم. با چنین سیاستی، از هزینه‌ها کاسته خواهد شد و در عین حال، بازار کار برای ساکنان مناطق مرزی ایجاد می‌شود.

 

حمایت صنایع پتروشیمی

 

در ادامه، مرتضی شاهمیرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در سخنان کوتاهی خطاب به حاضران در نشست، گفت: اگر نیاز به محصولات پتروشیمی برای تولید محصولات خود دارید، این آمادگی را داریم تا نیازهای شما را تأمین کنیم.

 

وی افزود: ما خودمان را موظف می‌دانیم برای اینکه محصولات جدید در سبد مصرفی کشور قرار بگیرد، نیازهای شما به محصولات پتروشیمی را تأمین کنیم.

 

شاهمیرزایی با عنوان این مطلب که عرضه اعتباری در دستور کار شرکت ملی صنایع پتروشیمی قرار دارد، گفت: تاکنون ۹۷ درصد کاتالیست های مورد نیاز کشور بومی سازی شده است.

 

بر اساس همین گزارش، نشست سیاستگذاری رویداد CDIE۲۰۲۴، با صحبت‌های تنی چند از اعضای شرکت تعاونی همراه بود.

 

آنچه در صحبت‌های حاضران مورد تاکید قرار داشت، عملیاتی شدن اهداف رویداد است تا بتوان در مسیر گسترش و توسعه صنعت و صادرات گام برداشت.

 

شروع حرکت قطار صنعت شوینده

 

در پایان اولین نشست سیاستگذاری رویداد CDIE۲۰۲۴، میثم کریمی مدیرعامل مؤسسه آلند به عنوان مجری برگزاری این رویداد، به ارائه نکاتی پرداخت و گفت: اولین نشست سیاستگذاری این رویداد، به مثابه قطاری است که به حرکت در آمده و همه ذی نفعان این رویداد نباید از حرکت قطار جا بمانند.

 

وی ضمن اشاره به اهداف برگزاری رویداد CDIE۲۰۲۴، از فعالان صنعت شوینده و آرایشی و بهداشتی خواست، برای سرعت گرفتن حرکت قطار، با اهداف شرکت تعاونی همراه باشند.

 

کریمی، دستیابی به بازار خاورمیانه را با برگزاری چنین رویدادهایی مرتبط دانست و افزود: تاکنون قریب به ۵۰ درصد غرفه‌های رویداد CDIE۲۰۲۴ واگذار شده و علاقمندان به حضور در رویداد جزیره کیش، هرچه زودتر برای تهیه غرفه اقدام کنند.

 

وی با عنوان این مطلب که مؤسسه آلند تمامی نمایشگاه‌های خارجی اعم از پاویون آلماتی و اینترچارم روسیه را در اختیار تعاونی تأمین نیاز تولیدکنندگان قرار داده است، گفت: اعضای تعاونی برای بهره مندی از فرصت حضور در این رویدادها و نمایشگاه‌ها، از طریق مؤسسه آلند اقدام کنند.

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 15 =

کلید مقابل را فعال کنید