تهران
کد خبر:7549
پ
4651720
محمدی خبر داد؛

فعالیت ۱۰۰۰ شرکت سلامت بنیان در کشور

رئیس سازمان غذا و دارو، از فعالیت بیش از ۱۰۰۰ شرکت در حوزه سلامت بنیان خبر داد.

به گزارش فارمانیوز، سیدحیدر محمدی گفت: ما در حوزه تولید دارو هرسال رشد قابل توجهی داشته‌ایم امسال در مقایسه با پارسال بیش از ۱۷ محصول دانش‌بنیان به سبد دارویی کشور اضافه شده‌اند که عمده آن‌ها دارو‌های پیشرفته و با فن‌آوری بالا هستند.

وی افزود: در حوزه تجهیزات پزشکی نیز بیش از ۳۳ قلم تجیهزات و ملزومات مصرفی و سرمایه‌ای جدید وجود دارند که امسال در دومین رویداد سلامت بنیان عرضه می‌شوند.

محمدی با بیان اینکه سلامت بنیان روایت پیشرفت فن‌آوری ایران اسلامی است، گفت: بیش از هزار شرکت در این حوزه فعال هستند که ۵۰ درصد آنها در حوزه دارو، ۴۰ درصد در حوزه تجهیزات و ملزومات مصرفی و سرمایه‌ای پزشکی و ۱۰ درصد در حوزه‌های غذایی، مکمل، آرایشی و بهداشتی و سایر حوزه‌های سلامت فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به دومین رویداد سلامت بنیان گفت: در مقایسه با نخستین رویداد، مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان در دومین رویداد سلامت محور بیش از ۶۰ درصد افزایش داشته است؛ این استقبال نشان می‌دهد که هم تعداد شرکت‌های فعال در حوزه سلامت و هم اینکه تمایل شرکت‌ها برای حضور در این رویداد بزرگ افزایش یافته است.

محمدی با اشاره به دومین رویداد سلامت بنیان گفت: امسال برنامه ریزی شده است تا میز خدمت سازمان غذا و دارو به مدت ۳۰ ساعت در طول سه روز برگزاری نمایشگاه دایر شود و مدیران کل و روسای ادارات در میز خدمت حضور دارند و پاسخگوی شرکت‌های دارویی، تجهیزات پزشکی، مکمل، غذایی، آرایشی بهداشتی و غذایی هستند.

وی گفت: از مزایای جمهوری اسلامی در مقایسه با کشور‌های منطقه عمق بالای تولید محصولات سلامت به ویژه محصولات دانش‌بنیان در حوزه‌های دارو، تجهیزات پزشکی و حتی محصولات آرایشی و بهداشتی است که هر ساله نیز بر عمق آن افزوده می‌شود؛ این مزیت رقابتی است و اجازه می‌دهد تا محصولات دانش‌بنیان خود را به کشور‌های دیگر صادر کنیم.

محمدی گفت: یکی دیگر از مزیت‌های ایران در مقایسه با سایر کشور‌های منطقه تولید دارو‌های بیولوژیک با عمق بالا است.

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 3 =

کلید مقابل را فعال کنید