تهران
کد خبر:7418
پ
تخت خالی بیمارستان

مقایسه سرانه تخت بیمارستانی در ایران با آسیا و اروپا

افتتاح بیمارستان های جدید، این شائبه را ایجاد کرده است که نظام سلامت کشور در این زمینه اشباع شده و دیگر نیاز به ساخت تخت‌های بیمارستانی نداریم؛ در حالی که وزارت بهداشت چنین نظری ندارد.

به گزارش فارمانیوز، سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت، به سرانه تخت بیمارستانی در کشور اشاره کرد و گفت: سرانه تخت ما الان ۱.۸۸ تا ۱.۸۹ است و تا رسیدن به عدد ۲.۵، فاصله زیادی داریم.

وی در توضیح این موضوع که نسبت تخت بیمارستانی به جمعیت و سرانه‌ای که باید به آن برسیم، افزود: ما الان حدود ۱۶۰ هزار تخت بیمارستانی داریم و ۸۵ میلیون هم جمعیت داریم. این دو عدد را تقسیم بکنیم می‌شود ۱.۸۸ یا ۱.۸۹، به ازای ۱۰۰۰ نفر جمعیت و تا عدد ۲.۵ تخت بیمارستانی، فاصله زیادی داریم.

کریمی ادامه داد: کشورهای منطقه حالا عراق و افغانستان و این‌ها منظور نیست، حدود ۳ است و در اروپا حدود ۵ و کره و ژاپن این عدد ۱۰ هست. پس اینکه بعضی‌ها می‌گویند ضرورت ندارند حتماً نمی‌دانند که مفهوم این عدد و فاصله‌ها چیست.

وی افزود: ما باید خودمان را به عدد ۲.۵ برسانیم و به ازای هر ۸۵۰۰ تخت بیمارستانی که اضافه می‌شود یک دهم این عدد بالا می‌رود، یا به عبارت دیگر ۸۵ هزار تخت اگر بسازیم، یک واحد می‌رود بالا، ما الان یک و ۸۸، یا ۸۹ هستیم، تا ۲.۵ ببینید چند تا از این ۸۵۰۰ تخت بیمارستانی را باید بسازیم. بنابراین ما حتماً بایست این کار را بکنیم، اگر می‌خواهیم بحث درمانی کشور به استانداردهای جهانی برسد.

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =

کلید مقابل را فعال کنید