تهران
کد خبر:7380
پ
4651720
رییس سازمان غذا و دارو:

شرایط بازار دارو پایدار است

رییس سازمان غذا و دارو گفت: برای جلوگیری از بروز کمبودهای مقطعی در بازار، سازمان‌های دیگر باید در کنار وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو باشند.

سید حیدر محمدی، در اجلاس شورای کلان منطقه دو کشوری، خواستار همکاری بیشتر سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر در خصوص جلوگیری از بروز کمبودهای مقطعی در حوزه محصولات سلامت محور شد و افزود: یکی از موضوعات مبتلابه تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور، موضوع تأمین به موقع دارو، تجهیزات پزشکی و شیرخشک است.

وی تصریح کرد: در حوزه محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در زمینه صدور مجوز و نظارت عهده دار مسئولیت است، در حالی که در حوزه تأمین دارو، تجهیزات و شیرخشک به صورت مستقیم وزارت بهداشت و به تبع آن سازمان غذا و دارو پاسخگو است.

محمدی با بیان اینکه کمبودهای مقطعی موجود در بازار بیشتر حاصل تأثیرات بین‌المللی و عناد کشورهای ستمگر است، افزود: با پیگیری‌ها و زحمات شبانه روزی همکاران ما مشکلات به خصوص در حوزه شیرخشک تا حد بسیار زیادی مرتفع شده است.

وی با اشاره به اینکه اولویت توصیه پزشکان به تغذیه نوزادان با شیرمادر است، گفت: وظیفه ما در سازمان غذا و دارو تأمین شیرخشک برای متقاضیان و در اختیار قرار دادن آن به خانواده‌ها است.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حوزه دارو شرایط پایدار است و ثبات این پایداری نیازمند تأمین نقدینگی و ارز از سوی دستگاه‌های مربوطه است.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: با توجه به اینکه یکی از وظایف اصلی سازمان غذا و دارو تأمین به موقع محصولات سلامت محور به خصوص دارو، تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی است، بحث ساخت و تأمین منابع مالی برای انبارهای استراتژیک دارو و تجهیزات در تمامی دانشگاه‌ها یکی از مسائل مهم مورد پیگیری است.

وی ادامه داد: ما اعلام می‌کنیم هر دانشگاهی که اقدام به ساخت این انبارها کند، حمایت خواهیم کرد؛ مشروط بر اینکه این انبارها در اختیار معاونت غذا و دارو قرار گیرند.

محمدی افزود: تفویض اختیار به دانشگاه‌ها یکی از موضوعات مهم سازمان غذا و دارو است، لذا هر دانشگاهی که زیرساخت لازم را داشته باشد ما مشتاق هستیم بعد از ایجاد زیرساخت‌های لازم تفویض اختیارها صورت گیرد.

به گفته وی، در حوزه نظارت بر محصولات خوراکی، آشامیدنی و آرایشی تفویض اختیارهای لازم صورت گرفته است.

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + پانزده =

کلید مقابل را فعال کنید