تهران
کد خبر:7156
پ
photo_2023-08-17_09-12-08
دکتر سید حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو:

سیاست‌ دولت حمایت از تولید و بهره‌وری صنعت دارو است

دکتر سید حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو، در دومین نشست شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه فارمکس که در آزمایشگاه مرجع کنترل غذا و دارو برگزار شد، گفت: سیاست‌ دولت حمایت از تولید و بهره‌وری صنعت دارو است.

دکتر سید حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو، در دومین نشست شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه فارمکس که در آزمایشگاه مرجع کنترل غذا و دارو برگزار شد، گفت: سیاست‌ دولت حمایت از تولید و بهره‌وری صنعت دارو است و سال گذشته شرایط سختی را شاهد بودیم که با وجود کمبود برخی اقلام دارویی اما اکنون در وضعیت مطلوبی هستیم.

به گزارش فارمانیوز به نقل از ایرنا، دکتر سید حیدر محمدی عصر چهارشنبه در نشست شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه فرآورده‌های دارویی (فارمکس) با بیان اینکه ۹۹ درصد داروها تولید داخل است، اظهار داشت: امروز همه کشورهای منطقه اذعان دارند ایران جزو کشورهای پیشرو است، در شرایطی که سخت‌ترین تحریم‌های ظالمانه به ایران تحمیل شد.

وی ادامه داد: افتخار می‌کنیم در صنعت داروسازی پیشروی داشتیم و هر چه به سمت عمق بخشیدن تولید دارو پیش برویم، ارزش افزوده بیشتری خواهیم داشت.

محمدی ابراز امیدواری کرد با افزایش تولیدات و تامین مواد اولیه تامین به خودکفا برسیم، زیرا با سخت‌های بسیار برای واردات مواد اولیه دارویی، اکنون بی‌نیاز هستیم.

محمدی با اشاره به برخی مشکلات در سال گذشته برای اقلام دارویی از جمله آنتی‌بیوتیک‌ها، یادآور شد: برای حل این مشکل واردات انجام شد و اکنون در شرایط مطلوب قرار داریم و تلاش بر افزایش تولیدات است ضمن اینکه صنایع داروسازی در همه دنیا به عنوان یک صنعت راهبردی و امنیتی دیده می شود.

به گفته وی، باید به صنعت دارو نگاه تشویقی داشته باشیم؛ به همین منظور هماهنگی و پیگیری تسهیلات در وزارت صمت مهم است.

محمدی تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم در صنعت داروسازی به‌روزرسانی ماشین آلات است زیرا دانش کافی در بهره برداری از صنعت وجود دارد؛ بنابراین برگزاری نمایشگاه صنایع دارویی (فارمکس) در شهریور فرصت مناسبی برای تامین و کمک به دستگاه و تجهیزات این صنعت است.

وی افزود: بحث آموزش نیز باید مورد توجه قرار گیرد زیرا سندیکای دارویی می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند و رویداد فارمکس فرصت خوبی ایجاد می‌کند که تجارب آموزش داده شود.

پنجمین نمایشگاه بین‌المللی فارمکس ۳۱ مرداد تا سوم شهریور در مرکز نمایشگاهی ایران مال برگزار می‌شود.

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =

کلید مقابل را فعال کنید