تهران
کد خبر:7153
پ
صنعت دارو

نمایش صنعت ماشین سازی دارویی در نمایشگاه فارمکس

عضو هیأت مدیره انجمن ماشین سازان صنایع دارویی ایران گفت: صنعت داروسازی بدون ماشین آلات می‌خوابد و صفر است، در نمایشگاه فارمکس، صنعت ماشین سازی دارویی را با وضوح می‌بینید و پی به اهمیت آن می‌برید.

به گزارش فارمانیوز؛ اسماعیل شیرزاده ابیازنی، عضو هیأت مدیره انجمن ماشین سازان صنایع دارویی ایران گفت: ماشین آلات در صنعت داروسازی سهم به سزایی دارند و انجام خیلی از کارها بدون ماشین آلات، امکان‌پذیر نیست.

عضو هیأت مدیره انجمن ماشین سازان صنایع دارویی ایران افزود: اگر تا چند سال قبل با استفاده از همین دستگاه‌ها، امکان ۵۰ میلیون پرس قرص بود، امروز به واسطه تجهیزات و ماشین آلات جدیدتر، به ۵۰۰ میلیون رسیده است.

به گفته شیرزاده، صنعت داروسازی بدون ماشین آلات، می‌خوابد و صفر است، در نمایشگاه فارمکس، صنعت ماشین سازی دارویی را با وضوح می‌بینید و پی به اهمیت آن می‌برید.

خزانه دار انجمن ماشین سازان صنایع دارویی ایران، با انتقاد از سنگ اندازی و عدم حمایت از صنعت ماشین آلات صنعت داروسازی، گفت: صنعت ماشین سازی دارو، برعکس تولید کنندگان دارو؛ از درآمد خوبی برخوردار نیستند.

شیرزاده ابیازنی، با عنوان این مطلب که در تکنولوژی ماشین آلات داروسازی به روز هستیم، ادامه داد: در تولید انبوه، رشد چشمگیری نداشته ایم و دلیل آن نیز، عدم حمایت از صنعت داخلی بوده است.

او افزود: متأسفانه تولید کنندگان دارو، تمایلی به خرید ماشین آلات تولید داخل ندارند و به سمت واردات گرایش پیدا کرده‌اند. در حالی که تولیدات داخلی به لحاظ کیفیت و تکنولوژی، هیچی از محصولات خارجی کم ندارد.

عضو هیأت مدیره انجمن ماشین سازان صنایع دارویی ایران، با طرح این سوال که چه مرجعی وجود دارد تا کیفیت ماشین آلات تولید داخل و خارجی را قضاوت کند، گفت: ۹۰ درصد کیفیت ماشین آلات روز اروپا در محصولات تولید داخل وجود دارد.

او با انتقاد از تمایل صنعت داروسازی به خرید ماشین آلات خارجی، در گفتگو با مهر افزود: صادرات ماشین آلات داروسازی را به سوئیس، آلمان، عراق و ازبکستان، داشته‌ایم و بعد از تحریم‌ها، قراردادهای مشترک، راکد مانده‌اند.

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 15 =

کلید مقابل را فعال کنید