تهران
کد خبر:7072
پ
امیر هومن محمدی
امیرهومن محمدی:

چاپ و بسته‌بندی از مهم‌ترین نیازهای صنعت دارویی است

دومین دوره از نمایشگاه آینده چاپ ایران (IFPEX) از ۲۰ تا ۲۳ تیرماه ۱۴۰۲ در ایران‌مال برگزار خواهد شد. امیرهومن محمدی، مدیرعامل مجتمع چاپ و نشر هودیس پارس و نایب‌رئیس اتحادیه‌ی تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ در مورد این نمایشگاه با فارمانیوز گفت‌وگو کرد.

دومین دوره از نمایشگاه آینده چاپ ایران (IFPEX) از ۲۰ تا ۲۳ تیرماه ۱۴۰۲ در ایران‌مال برگزار خواهد شد. امیرهومن محمدی، مدیرعامل مجتمع چاپ و نشر هودیس پارس و نایب‌رئیس اتحادیه‌ی تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ در مورد این نمایشگاه با فارمانیوز گفت‌وگو کرد.

دوره‌ی اول نمایشگاه آینده‌ی چاپ ایران (IFPEX) چه دست‌آوردهایی داشت؟

از روز اول که به این نمایشگاه فکر می‌کردیم، دید ما یک نمایشگاه تخصصی B2B بود؛ یک نمایشگاه خیلی بزرگ که شبیه بقیه‌ی نمایشگاه‌های این صنعت باشد نمی‌خواستیم. نمایشگاه‌های دیگر کاربرد خودشان را دارند و پربازدید هم هستند اما نمایشگاهی که ما روی آن فعالیت کردیم یک نمایشگاه کاملا تخصصی بود. قصدمان این است این نمایشگاه در آینده به جایی برسد تا غرفه‌داران، کسانی باشند که می‌توانند به چاپخانه‌ها سرویس بدهند؛ یا چاپخانه‌های ما وقتی از این نمایشگاه بازدید می‌کنند، بتوانند خدمات حوزه‌ی ماشین‌آلات، مواد اولیه و… را بگیرند؛ یا چاپخانه‌هایی باشند که مثلا مشتری‌های دارویی دارند یا مشتری‌های غذایی دارند، بازدید کنند و بتوانند خدمات چاپی بگیرند.

دوره‌ی اول این نمایشگاه نسبتا خوب بود، بازدیدکننده‌ی تخصصی داشتیم و غرفه‌داران نسبتا راضی بودند. برنامه‌ی ما این است که طی ۵ سال کاری کنیم تا این نمایشگاه به رضایت بالای ۹۰ درصد برسد.

نمایشگاه IFPEX چه نقشی در ایجاد ارتباط با کشورهای دیگر ایفا می‌کند؟

در دوره‌ی اول از ۱۱ کشور حاشیه خلیج فارس و کشورهای CIS بازدیدکننده داشتیم و در این دوره هم از سفارتخانه‌ها دعوت کردیم که مهمانان مورد تایید بتوانند با خدمات کاملا رایگان از نمایشگاه بازدید کنند. همچنین از چند کشور هیئت تجاری به نمایشگاه خواهد آمد.

یکی از مهم‌ترین شرکت‌های خارجی «چنمینگ چین»، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مقوای بسته‌بندی در دنیا است و تقریبا ۲۰ خط تولیدی دارد. هم کاغذ تحریر برای بروشورهای دارویی و استفاده‌های دیگر و هم مقوای FBB تولید می‌کند. حدود ۶ میلیون تن در سال تولید این شرکت است.

دو شرکت دیگری که داریم آرکو گروپ و CBR ایتالیا هستند. نماینده‌ی یکی از تاپ‌ترین برندهای ماشین‌های چاپ در دنیا به نام ایران روتاتیو که نماینده شرکت هایدلبرگ است.

پیش‌بینی شما در مورد استقبال از نمایشگاه IFPEX‌ چیست؟

ما در این دوره بازاریابی خیلی گسترده‌ای در تمام صنایع، از جمله دارویی، آرایشی، غذایی، شیمیایی و … در تمام نمایشگاه‌ها انجام دادیم. در خیلی از آن‌ها غرفه داشتیم و شرکت‌کنندگان را پرزنت کردیم. دعوت‌نامه‌ی اختصاصی برای تمام مدیران و مدیرعاملانی که با این کار مرتبط هستند فرستادیم. امیدواریم این بار بازدیدکننده‌ی خیلی بهتری داشته باشیم. باز هم می‌گویم دنبال بازدیدکننده‌ی عمومی نیستیم و تخصصی بودن نمایشگاه برای ما مهم است.

در این دوره شرکت‌های بزرگ‌تری با ما همکاری کردند. دوره‌ی قبل طی ۴ روز حدود ۶ هزار بازدیدکننده داشتیم و امسال پیش‌بینی می‌کنیم این تعداد به ۳ برابر برسد. کیفیت غرفه‌گذاری امسال هم نسبت به پارسال قوی‌تر است.

جایگاه صنعت چاپ در صنعت دارو را چگونه می‌بینید؟ برگزاری نمایشگاه‌هایی مانند ایفپکس و فارمکس چه لزومی دارد؟

جدا از اینکه ما خودمان نمایشگاه برگزار می‌کنیم، یک چاپخانه هم داریم که در صنعت دارو فعالیت می‌کند و از دوره‌ی اول فارمکس همیشه یکی از غرفه‌گذاران فارمکس بوده‌ایم. فارمکس هم از لحاظ پیشرفت در طی این سال‌ها بی‌نظیر و کم‌نظیر بوده است؛ همینطور از نظر کیفیت از دید کسی که خارج از این صنعت است و به این صنعت خدمات می‌دهد.

بسته‌بندی یکی از مهم‌ترین نیازهای شرکت‌های داروسازی است. اگر بسته‌بندی و چاپ نبود اصلا نمی‌شد کالایی را فروخت. چطور می‌شد تشخیص داد که این دارو چیست؟ از چه موادی تشکیل شده است؟ کدام شرکت آن را تولید کرده است؟ موارد مصرف آن چیست؟

کیفیت بسته‌بندی در این سال‌ها در ایران خیلی بالا رفته است، به علت ورود تکنولوژی‌ها جدید به بازار دارویی و بالا رفتن توقع تولیدکنندگان ما در صنعت دارو که شناختشان بیشتر شده و بسته‌بندی‌هایشان قابل رقابت با شرکت‌های خارجی است.

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

کلید مقابل را فعال کنید