تهران
کد خبر:7586
پ
3708725

بودجه دارو جای دیگری هزینه شد

رییس انجمن داروسازان ایران، از بدعهدی سازمان تامین اجتماعی در پرداخت مطالبات دارویی انتقاد کرد.

به گزارش فارمانیوز، شهرام کلانتری خاندانی، با اشاره به تخصیص ۱۵۰۰ میلیارد بودجه برای پرداخت اسناد سازمان تأمین اجتماعی در بخش مطالبات دارویی، گفت: متأسفانه به دلیل کوتاهی و تأخیر سازمان تأمین اجتماعی در ارائه اسناد، بودجه دارو در بخش دیگر هزینه شده است.

وی افزود: میزان معوقات مراکز بیمارستانی و مطالبات شرکت‌های پخش از داروخانه‌ها به ۶۹ همت رسیده که روند تأمین نقدینگی در زنجیره دارو را با مشکل مواجه کرده و در ادامه این روند باعث بروز کمبود خواهد شد.

کلانتری با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه اعتبارات مابه التفاوت نرخ ارز دارو را به سازمان‌های بیمه‌گر اعلام کرده و سازمان هدفمندی یارانه‌ها حدود ۲۰ روز منتظر دریافت مستندات بوده است، ادامه داد: سازمان‌های بیمه‌گر موظف بودند تا شناسه و حساب‌های دارو را به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارائه دهند.

رئیس انجمن داروسازان ایران با تاکید بر روند شفاف شدن پرداخت مطالبات حوزه دارو از طریق سازمان برنامه و بودجه به داروخانه‌ها و مراکز درمانی، گفت: بودجه دارو باید دقیقاً در محل خودش مصرف شود، در حالی که تا پیش از این اعتبارات دارو در حوزه‌هایی همچون مراکز ملکی و پرداخت کادر درمان و…، هزینه می‌شد؛ اما با شفاف شدن این روند، تمایل به خارج شدن وجوه از مدیریت دارو به حداقل می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه سازمان تأمین اجتماعی با ارائه شناسه غیر منطبق و تأخیر در ارسال حساب‌ها به سازمان برنامه بودجه باعث شد تا ۱.۵ همت بودجه دارویار برای پرداخت بخشی از مطالبات داروخانه‌ها، توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها به جای دیگر منتقل شود.

کلانتری همچنین از رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها خواست تا هرچه سریع‌تر منابع جابجا شده را جایگزین کرده و مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت کنند.

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + پنج =

کلید مقابل را فعال کنید