تهران
کد خبر:7451
پ
photo_2023-08-17_13-08-44
اختراعی:

صنعت دارو با واردات فوریتی نابود می شود

رییس هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، حمایت از واردکنندگان دارو را عامل نابودی صنعت تولید دارو در کشور دانست.

به گزارش فارمانیوز، فرامرز اختراعی، روز دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ در گردهمایی سندیکای تولیدکنندگان مواد اولیه دارویی در محل پژوهشکده گیاهان دارویی دانشگاه شهید بهشتی، گفت: متأسفانه شرایط برای واردات دارو تسهیل شده و همین موضوع باعث می‌شود تولید کننده داخلی دارو نتواند به توسعه صنعت داروسازی فکر کند.

وی افزود: سازمان غذا و دارو عملاً برای تشویق واردات دارو اقدام می‌کند و این در حالی است که تولید کنندگان مواد مؤثره دارویی، از حمایت لازم برخوردار نیستند.

اختراعی ادامه داد: تعرفه گمرکی واردات دارو که یک درصد است و حذف مالیات بر ارزش افزوده برای واردات دارو، باعث شده که امکان رقابت تولید کنندگان داخلی از بین برود.

وی افزود: تولید کنندگان مواد اولیه دارویی فقط بابت واردات مواد مؤثره ارز حمایتی که همان ارز ۲۸ هزار تومانی است، می‌گیرند و مابقی نیازهای تولید را با ارز ۵۰ هزار تومانی تأمین می‌کند.

اختراعی گفت: وارد کننده دارو، امتیاز برتر نسبت به تولید کننده مواد اولیه دارویی دارد که امیدواریم با همت وزارت صمت، این مشکلات مرتفع شود.

رئیس هیأت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی تاکید کرد: متأسفانه شرایط واردات را تسهیل کرده اند و می‌بینیم که سازمان غذا و دارو، شرکت‌ها را تشویق به واردات فوریتی می‌کند.

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =

کلید مقابل را فعال کنید