تهران
کد خبر:7431
پ
4593667

پاسخ وزیر بهداشت به سئوالات نمایندگان

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، به تشریح جزئیات جلسه روز گذشته کمیسیون با حضور وزیر بهداشت پرداخت.

به گزارش فارمانیوز، سلمان اسحاقی، در تشریح جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با حضور وزیر بهداشت برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان، گفت: ۱۱ سوال توسط نمایندگان سوال کننده مطرح شد که یک سوال مراعا ماند و برخی نمایندگان به وزیر برای تعیین تکلیف موضوعات مهلت دادند و اغلب نمایندگان نیز از پاسخ‌های وزیر قانع شدند.

وی افزود: برخی سوالات نمایندگان منطقه‌ای و در مورد کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی، فرسودگی ناوگان اورژانس و پزشک متخصص و برخی سوالات نیز ملی و در مورد کمبود آمبولانس، دارو و شیرخشک، عدم تمرکز حساب‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و دادن مجوزها به مؤسسات ذیل وزارت بهداشت بود.

اسحاقی ادامه داد: با توجه به اینکه برنامه هفتم توسعه در دستور کار مجلس قرار داشت و نشست کمیسیون‌ها برگزار نمی‌شد بنابراین طرح سوالات نمایندگان به تأخیر افتاد و در این رابطه گزارشی توسط وزیر و معاونان وی در مورد کمبود دارو و شیرخشک ارائه و تاکید شد که با تلاش‌های صورت گرفته کمبود دارو از ۲۰۰ قلم به کمتر از ۱۰۰ قلم رسیده است.

وی یادآور شد: همچنین در مورد دارو مطرح شد که ۹ هزار و ۶۰۰ قلم داروی ثبت شده داریم و ۹۹ درصد از داروها تولید داخل است، البته ۵۰ درصد مواد اولیه این داروها وارداتی است و کمبود دارو به دلیل مشکل تأمین مواد اولیه دارو، تخصیص ارز و تحریم‌ها است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: در مورد بحث عدم تمرکز حساب‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی که به عنوان تکلیف دولت باید انجام می‌شد مطرح شد که دانشگاه‌های علوم پزشکی بیش از ۴۳ هزار حساب داشتند و بر اساس اظهارات معاون توسعه مدیریت وزارت بهداشت این حساب‌ها به کمتر از هزار مورد رسیده است.

وی افزود: معاون وزیر در مورد بحث کمبود آمبولانس و فرسودگی ناوگان اورژانس تاکید کرد که ارز نیمایی تخصیص داده نشد و قرار است ۵۰۰ دستگاه آمبولانس وارد کشور شود که ۱۵۰ دستگاه تحویل شده و در حال بارگذاری است.

اسحاقی ادامه داد: یکی از سوالات نیز در مورد صدور مجوز مؤسسات ذیل مجموعه وزارت بهداشت بود و مقرر شد بازدیدی از سامانه صدور مجوزها انجام شود و وزیر تاکید داشت که پیش از طرح این سوال صدور مجوزها از طریق سامانه انجام نمی‌شد و در حال حاضر به این مهم با هدف جلوگیری از امضاهای طلایی توجه شده است.

وی افزود: وزیر تاکید کرد که از ۳۰ میلیون قوطی شیرخشک وعده داده شده هفته گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار قوطی شیرخشک وارد کردیم و علت کمبود شیرخشک استفاده این محصول در مسیرهای دیگر بوده و برای رفع این مشکل مقرر شد شیرخشک با کد ملی نوزاد ارائه شود.

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 20 =

کلید مقابل را فعال کنید