تهران
کد خبر:7715
پ
2760009

هشدار سازمان غذا و دارو به بلاگرها

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، بلاگرها اجازه ندارند در موضوع تبلیغات دارو ورود کنند.

به گزارش فارمانیوز، روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: مشاهده شده است برخی بلاگرها اقدام به تبلیغ داروهایی همچون واکسن گارداسیل در صفحات خود کرده‌اند که تبلیغ دارو به هر شکل در قانون کشور ممنوع اعلام شده است. همچنین فروش و عرضه دارو در فضای مجازی اکیداً ممنوع است.

 

سازمان غذا و دارو از تمامی شهروندان درخواست می‌کند داروهای مورد نیاز خود را صرفاً از داروخانه‌های مجاز و تحت نظارت مسئول فنی تهیه کنند.

 

از همه شهروندان درخواست می‌شود داروها و سایر اقلام سلامت محور خود را صرفاً از طریق داروخانه‌های مجاز و تحت نظارت مسئول فنی دریافت و مصرف کنند.

 

در این راستا از عموم شهروندان درخواست می‌شود از خرید دارو از طریق فضای مجازی اعم از اینستاگرام، تلگرام و واتس‌آپ جدا خودداری نمایند، چرا که این عرصه محل اقدامات سوداگرایانه افرادی است که با مخفی کردن هویت واقعی خود، سعی در کلاهبرداری و عرضه اقلام غیرمجاز دارند.

 

سازمان غذا و دارو به هیچ عنوان سلامت و اصالت هیچیک از اقلامی که در فضای مجازی فروخته می‌‎شوند را به رسمیت نخواهد شناخت؛ چرا که این اقلام خارج از زنجیره تأمین رسمی بوده و احتمال جایگزینی داروهای اصیل و داروهای تقلبی در آنها بسیار بالا است.

 

برای مثال مشاهده شده است که برخی بلاگرها اقدام به تبلیغ واکسن گارداسیل در صفحات خود کرده‌اند. این سازمان از کلیه شهروندان اکیداً درخواست می‌کند داروهای مورد نیاز خود را صرفاً از مجاری قانونی تهیه کنند.

 

همچنین عموم شهروندان می‌توانند از طریق تماس با سامانه رسیدگی به شکایات سازمان غذا و دارو به آدرس B۲n.ir/t۸۰۴۲۰ شکایت خود را به ثبت برسانند.

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =

کلید مقابل را فعال کنید