تهران
کد خبر:7668
پ
4348984

سهم ابوریحان از بازار دارویی کشور/ برنامه ریزی برای افزایش صادرات

مدیرعامل شرکت داروسازی ابوریحان، از سهم قابل توجه ابوریحات در تامین داروهای مورد نیاز در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار فارمانیوز، آرش لطفی ماشمیانی، با اشاره به قدمت ۶۰ ساله ابوریحان در تولید دارو، گفت: شرکت داروسازی ابوریحان با بیش از ۵۰۰ نفر پرسنل، طیف وسیعی از محصولات دارویی را تولید می‌کند.

 

وی افزود: محصولات ابوریحان شامل داروهای انسانی، دامی، آمپول‌های تزریقی، انواع شیاف، قرص و کپسول، کرم، پماد و…، است که سال‌های سال است تولید می‌شود.

 

لطفی با تاکید بر سیاست مدیریت شرکت داروسازی ابوریحان برای بازگشت به روزهای خوب، تصریح کرد: دو سه پروژه خوب در برنامه داریم که راه اندازی خطوط تولید نازال اسپری و ویال انسانی، از مهم‌ترین اقدامات شرکت داروسازی ابوریحان در این راستا است.

 

وی افزود: راه اندازی خط تولید اسپری‌های تنفسی در ابوریحان، اولین و تنها خط تولید این محصولات در گروه دارویی تأمین (تی‌پی‌کو) است.

 

مدیرعامل شرکت داروسازی ابوریحان با اشاره به اینکه حدود ۱۰ محصول ابوریحان بیش از ۶۰ درصد سهم بازار دارویی کشور را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: همواره به دنبال افزایش سهم بازار و ارتقا کیفیت داروهای تولیدی ابوریحان هستیم.

 

لطفی همچنین به انجام کارهای تحقیقاتی برای تولید محصولات تک در ابوریحان اشاره کرد و افزود: همکاران ما مشغول تحقیق بر روی چند محصول نوترکیب هستند.

 

وی با عنوان این مطلب که شرکت داروسازی ابوریحان از دیرباز به عنوان یک شرکت صادر کننده دارو شناخته می‌شود، ادامه داد: در تلاش هستیم میزان صادرات خود را افزایش دهیم و برای سال ۱۴۰۳، بودجه خوبی برای این کار در نظر گرفته‌ایم.

 

لطفی گفت: محصولات دارویی ابوریحان به کشورهای عراق، افغانستان، آمریکای لاتین، آسیای شرقی و آفریقا صادر می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت داروسازی ابوریحان، مهم‌ترین چالش صنعت را نقدینگی دانست و افزود: بحران نقدینگی صنعت داروسازی کشور، نشأت گرفته از تغییر نرخ ارز، طولانی شدن دوره وصول مطالبات و گران شدن مواد اولیه است.

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =

کلید مقابل را فعال کنید