تهران
کد خبر:7509
پ
4120172

کادر درمان در مناطق محروم از پرداخت مالیات معاف شدند

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، به تشریح موضوعات مورد بررسی و مصوب در نشست کمیسیون پرداخت.

به گزارش فارمانیوز، سلمان اسحاقی، از بررسی تبصره‌های ارجاعی لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور برای ارائه گزارش به کمیسیون تلفیق خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون، با هدف افزایش ارتقای انگیزه کادر درمان برای حضور در مناطق محروم، حقوق و مزایای شاغلان گروه سلامت در مناطق محروم و همچنین کارانه پزشکان و اعضای هیأت علمی بالینی تمام وقت جغرافیایی از پرداخت هر گونه مالیات معاف شدند.

وی افزود: همچنین برای حصول اطمینان از اینکه سهم واردات دارو، تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی و شیرخشک مخصوص اطفال در ردیف خاص دیده شود، تصمیم گرفتیم از محل ۱۰ میلیارد یورو سهم واردات کالاهای اساسی؛ سهم واردات دارو، تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی و شیرخشک مخصوص اطفال ۳.۶ میلیارد یورو تعیین شود.

اسحاقی به سایر موارد مطروحه در نشست روز گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اشاره کرد و گفت: با توجه به تعداد ۵۷۰ هزار نفر پرسنل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و ارائه خدمات بهینه به آحاد جامعه و دستور رئیس جمهور برای پرداخت فوق العاده خاص به اعتباری حدود ۷ هزار میلیارد تومان نیاز است که مقرر شد در بودجه به آن توجه ویژه داشته باشیم.

وی یادآور شد: بر اساس یکی دیگر از مصوبات کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، به سازمان اورژانس کشور اجازه داد شد برای خرید ۳ هزار دستگاه آمبولانس اقدام کند و اعتبار این موضوع هم از طریق دریافت عوارض یک درصد از فروش خودرو و موتورسیکلت داخلی و وارداتی که مستقیماً به حساب سازمان اورژانس کشور واریز می‌شود، تأمین گردد. ضمن اینکه آمبولانس‌ها صرفاً در پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ به کار گرفته می‌شوند.

اسحاقی ادامه داد: برای اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی خدمات بهتری ارائه کنند، شرکت‌های پخش تأمین کننده، داروخانه‌ها و سازمان‌های بیمه‌ای مکلف شدند هزینه دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی را به حساب جداگانه ای که دانشگاه اعلام می‌کند، واریز کنند تا بتوان این موضوع را به راحتی مدیریت کرد.

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − سه =

کلید مقابل را فعال کنید