تهران
کد خبر:6125
پ
4031137

نیاز دولت به خیریه در حوزه سلامت

سیدمحمد پورحسینی مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی گفت: باید با استعانت از مردم، فرهنگ کار خیر و خیریه را در حوزه سلامت غنی‌تر کنیم.

سیدمحمد پورحسینی مشاور وزیر بهداشت دولت سیزدهم و مدیرکل حوزه وزارتی گفت: باید با استعانت از مردم، فرهنگ کار خیر و خیریه را در حوزه سلامت غنی‌تر کنیم.

به گزارش فارمانیوز به نقل از خبرگزاری مهر، سیدمحمد پورحسینی مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی، در نشست مدیران و کارشناسان سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت سراسر کشور در سالن کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی ایران، بیان کرد: ۷۵ درصد عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت خارج از حیطه وزارت بهداشت است و ما با همه امکانات هم نمی‌توانیم مشکلات این حوزه را حل کنیم، لذا باید از امکانات، مشارکت و مدیریت مردم استفاده کنیم.

وی افزود: نقطه قوت ما کمک گرفتن از مردم در قالب سازمان‌های مردم نهاد است. در این سازمان‌ها مدیریت دست مردم است و وزارت بهداشت باید سیاستگذاری و تسهیل گری کند.

مدیرکل حوزه وزارتی بیان کرد: در کار خیر حتماً نباید سراغ افراد متموّل برویم بلکه به هر مقداری که بتوانیم باید مشارکت مردم را جلب کنیم تا مبادرت به کارهای خیر فرهنگسازی شود.

پورحسینی اضافه کرد: باید بتوانیم از مردم داخل و خارج کمک بگیریم. نکته مهم، هماهنگی خیرین با متولیان حوزه سلامت، مخصوصاً دانشگاه‌ها است تا خیرین بتوانند در جهت رفع نیازهای واقعی حرکت کنند. تنوع خدمات بسیار زیاد است. گاهی شاهدیم ساخت بیمارستان در یک منطقه نیاز نیست، ولی به ساخت آن اصرار می‌شود.

وی با بیان اینکه برای کسب بیشتر مشارکت مردم باید از زیرساخت‌های فناورانه بیشتر استفاده کنیم، یادآور شد: ساختار اداری حوزه خیرین در طول سالیان گذشته فراز و فرودهایی داشته که باید برطرف شود.

پورحسینی با اشاره به اینکه مردم خوبی داریم که باید به آنها خدمت کنیم، گفت: هر جا کار را به خود مردم سپردیم موفق بودیم. حتی جنگ را هم مردم با ورود به صحنه اداره کردند و دستاوردهای زیادی داشتند. در اقتصاد سلامت هم اگر سرمایه‌های مردم را وارد صحنه کنیم، مشکلات حل می‌شود.

پورحسینی در پایان تاکید کرد: شما خیرین دارید با خدا معامله می‌کنید و خدمات شما به دردمندان جامعه می‌رسد. هر کدام از ما یک وظیفه‌ای داریم و اگر خدا توفیق این راه بزرگ را به شما داده، بدانید اجر دنیوی و اخروی زیادی دارید. در فرهنگ دینی ما به انجام کار خیر تاکید زیادی شده است. کار شما از دیدگاه فرهنگ غنی ایران، هم بسیار برجسته است.

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 5 =

کلید مقابل را فعال کنید