تهران
کد خبر:5136
پ
367119

عدم ضرورت مصرف داروهای برند و غیر ضروری

موضوع واردات داروهای برند، به یک معضل جدی صنعت داروسازی ایران تبدیل شده است. همچنین عدالت سلامت کشور را تحت تاثیر خود قرار داده است. حالا وزیر بهداشت خبر از جلوگیری از واردات داروهای برند داده است.

به گزارش فارمانیوز، وزیر بهداشت در آخرین مصاحبه خود ضمن خبر از اختصاص ۳ میلیارد دلار برای تامین دارو در سال ۱۴۰۱، اعلام کرد: «فضا سازی‌هایی که عده‌ای انجام دادند درست نیست و ما اجازه نخواهیم داد خدشه‌ای بر مردم وارد شود، ما ضرورتی برای مصرف داروهای برند و وارداتی مشابه تولید داخل نداریم و تامین داروهای برند با قیمت نا متعارف در برنامه ما نیست و حتما از صنعت داروسازی کشور حمایت می‌کنیم.»

از اينكه پس از مدتها بالاخره وزير محترم بهداشت اثر سوء داروهاي برند را – كه بر اقتصاد دارو  و بر مصرف كننده فشار مضاعف وارد مي‌كند – شفاف نموده و عدم واردات آن را وعده داده است، فعالان صنعت دارو بسیار خرسند هستند. چرا که در سالهای اخیر علی رغم وجود مقررات طرح ژنریک -که از سال 1358 در ایران اجرایی شده است – واردات داروی برند بدون هیچ مانعی در کشور انجام می‌شد. این در حالیست که کشورهای متعددی در دنیا برای ایجاد عدالت در سلامت، کاهش هزینه‌های درمان و حمایت از صنعت داروسازی به استفاده و ترغیب از داروهای ژنریک پرداختند و بهره‌گیری از داروهای ژنریک را به عنوان یکی از عوامل مهم در اقتصاد سلامت می‌دانند. از همین روی فعالان صنعت تولید دارو و مواد موثره و ملزومات دارویی امیدوار هستند وزير بهداشت دولت سیزدهم بتواند در ايفای اين مقررات، جدي باشد.

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + هجده =

کلید مقابل را فعال کنید