تهران
کد خبر:6574
پ
عین‌اللهی کنگره شهدای داروسازی و سلامت

برگزاری پنجمین دوره کنگره شهدای داروسازی و سلامت

پنجمین دوره کنگره شهدای داروسازی و سلامت در باغ‌موزه دفاع مقدس با حضور دکتر بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به میزبانی شرکت گروه دارویی برکت برگزار شد.

پنجمین دوره کنگره شهدای داروسازی و سلامت در باغ‌موزه دفاع مقدس با حضور دکتر بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به میزبانی شرکت گروه دارویی برکت برگزار شد.

به گزارش فارمانیوز پنجمین دوره کنگره شهدای داروسازی و سلامت، در باغ‌موزه دفاع مقدس با حضور دکتر بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عارف نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام و سردار نصرالله فتحیان، رئیس کنگره شهدای داروسازی و سلامت برگزار شد. میزبان این کنگره شرکت گروه دارویی برکت بود.

عین‌اللهی در این مراسم با اشاره به تاریخ حوزه سلامت و بهداشت، به نوجوانان، جوانان و دانشجویان توصیه کرد تاریخ را مطالعه کنند و گفت: «نسل جوان ما باید از شرایط دوران انقلاب و دفاع مقدس آگاه شود زیرا فضای مجازی جوانان ما را مشغول خود ساخته است. حوزه سلامت کشور قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست زیرا در بسیاری از شاخص‌های سلامت از منطقه عقب بودیم.»

عین‌اللهی ادامه داد: «کرونا برای همه دنیا یکسان بود ولی باید ببینیم در خروجی کشورها از این پاندمی، چه اتفاقی افتاد. ایران در حالی که گرفتار تحریم‌ها بود، توانست از این بحران سربلند بیرون بیاید و این واقعیت را در تاریخ خواهند نوشت. ما پول واکسن‌ها را هم داده بودیم اما هیچ واکسنی به ما ندادند. ما تنها کشور منطقه هستیم که واکسن کرونا تولید کرده است.»

نصرالله فتحیان، رئیس کنگره شهدای داروسازی و سلامت نیز با تاکید بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و سلامت گفت: «در دوران دفاع مقدس جامعه پزشکی به تدبیر امام نمره بالایی را اخذ کرد زیرا بیش از ۶۰ هزار نیروی جهادی شامل دکتر، متخصص و پرستار به دعوت امام (ره) لبیک گفتند. ۵۶ بیمارستان صحرایی بر پا شد. یک میلیون جوان ایرانی درمان شدند. ۱۰۰ هزار عمل حیات‌بخش در این بیمارستان‌ها انجام شد.»

فتحیان افزود: «جامعه پزشکی ۳۰۰ شهید در راه خدا و سلامت ایرانیان تقدیم کرد و در این راستا تمام ظرفیت‌ها در اسفند ۱۳۹۸ پای کار آمدند. حامی و پشت نظام پزشکی، اقلام و تجهیزات پزشکی، ماسک و راه‌اندازی سامانه ۴۰۳۰ بود که واقعا کمک زیادی کرد. نظام پزشکی با کمک ستاد اجرایی فرمان امام و مردم و دستگاه‌های مختلف توانست نفس بکشد.»

رئیس  پنجمین کنگره شهدای داروسازی و سلامت از ساخت مستند ۴۹ دقیقه‌ای از شهدای داروسازی خبر داد. در این کنگره از ۱۴ شهید داروساز و از بانوان برجسته و دانشمند نیز تقدیر شد. چهار جشنواره ورزشی، رسانه‌ای، عکس و پوستر با عنوان گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت و داروسازی در برنامه این کنگره قرار داشت.

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − دو =

کلید مقابل را فعال کنید