تهران
کد خبر:6726
پ
پیام نوروزی وزیر بهداشت بهرام عین‌اللهی ۱۴۰۲

پیام نوروزی وزیر بهداشت برای سال ۱۴۰۲

دکتر بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با صدور پیام نوروزی، سال «مهار تورم و رشد تولید» را به ملت ایران و جامعه خدوم سلامت تبریک گفت و بر آمادگی این وزارتخانه برای زمینه‌سازی رشد تولید کالاها و خدمات سلامت‌محور با تکیه بر دانش و فناوری بومی تاکید کرد.

دکتر بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با صدور پیام نوروزی، سال «مهار تورم و رشد تولید» را به ملت ایران و جامعه خدوم سلامت تبریک گفت و بر آمادگی این وزارتخانه برای زمینه‌سازی رشد تولید کالاها و خدمات سلامت‌محور با تکیه بر دانش و فناوری بومی تاکید کرد.

به گزارش فارمانیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وبدا)، متن پیام وزیر به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ

سال جدید را که رهبر حکیم انقلاب اسلامی، سال «مهار تورم و‌ رشد تولید» نام‌گذاری فرمودند، به ملت شریف ایران و جامعه خدوم سلامت تبریک عرض می‌نمایم. امید دارم که تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن، فرصتی مغتنم برای اعتلای روحی و معنوی همگان به ویژه خانواده بزرگ سلامت فراهم کند. از همکارانم در نظام سلامت می‌خواهم تا در سالی که پیش روست، در لبیک به تدبیر مقام رفیع ولایت، با همه توان و امکانات به ویژه با تکیه بر دانش و فناوری بومی، به رشد کمی و کیفی تولید کالاها و خدمات سلامت‌محور اهتمامی شایسته ورزند.

خداوند متعال را سپاس می‌گزارم که با عنایت رهبر معظم انقلاب، حمایت رییس جمهور مردمی، مجاهدت خالصانه همکاران بلندهمتم در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به برکت خون‌های پاک شهدای مدافع سلامت، در سالی که گذشت، افتخارات پرشماری از حماسه مهار کرونا تا بیمه همگانی، از احداث ۲۰۰۰ خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت تا افزایش ۱۰ درصدی شمار تخت‌های بیمارستانی، از تاسیس صندوق بیماری‌های خاص تا رایگان شدن بستری بیماران سه استان در پوشش نظام ارجاع، از اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری تا خودکفایی در تولید ۹۹ درصد داروی مورد نیاز و از افزایش ۴۳ درصدی تولید کالاهای سلامت‌محور تا ارتقای ۷ رتبه‌ای جایگاه ایران در نظام نوآوری جهانی رقم خورد و با تکیه بر آن‌ها نظام سلامت جمهوری اسلامی توانست گام‌هایی استوار در مسیر «عدالت و تعالی سلامت» بردارد و به رغم تحریم‌های ظالمانه استکبار به جایگاه سزاوار خود در منطقه و جهان برسد.

اکنون بر آستان اشارت نوروز و بشارت رمضان، دست نیاز به سوی آن بی‌نیاز بر می‌آورم و از خداوند متعال می‌خواهم که در سال نو توفیق ما را در رشد تولید کالاهای سلامت‌محور اعم از دارو، تجهیزات پزشکی و دیگر محصولات زیستی فزونی بخشد و از این رهگذر مسیر آسان‌سازی، ارزان‌سازی و برابرسازی دسترسی مردم عزیز به خدمات سلامت را هموار نماید.

بحق محمد و آله الامجاد

دکتر بهرام عین‌اللهی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =

کلید مقابل را فعال کنید