تهران
کد خبر:6043
پ
1400061712484746723552674
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

در وزارت بهداشت شبانه‌روز کار کردیم

دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در جمع خبرنگاران گفت: کارنامه اقدامات وزارت بهداشت مشخص است و من و همکارانم شبانه‌روز کار کردیم.

دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در جمع خبرنگاران گفت: کارنامه اقدامات وزارت بهداشت مشخص است و من و همکارانم شبانه‌روز کار کردیم.

به گزارش فارمانیوز به نقل از تسنیم، دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در جمع خبرنگاران گفت: کارنامه اقدامات وزارت بهداشت مشخص است و من و همکارانم شبانه‌روز کار کردیم و مهمترین چیزی که الآن مشهود است وضعیت خوب کرونا در ایران است که مرگ‌ومیر در بسیاری از روزها به صفر رسیده اما همین الآن در کشوری مانند آمریکا، مرگ‌ومیر روزانه به بیش از 200 نفر رسیده است و در کشوری مانند چین سختگیری‌هایی برای پیشگیری از کرونا وجود دارد، ما سعی کردیم کمتر حرف بزنیم و بیشتر عمل کنیم.

وی افزود:‌ ما 6 میلیون نفر از سه دهک پایین جامعه را امسال به‌صورت رایگان بیمه کردیم و افراد با کد ملی خود می‌توانند مراجعه و خدمات دریافت کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد:‌ وزارت بهداشت در زمینه جوانی جمعیت قرارگاه فعالی داشته است و 15 جلسه تشکیل شده است و به تکالیف خود در رابطه با جوانی جمعیت عمل کردیم و مراکز درمان ناباروری در تمام کشور ایجاد کردیم و زنان باردار و کودکانشان تا 5 سال را به‌صورت رایگان بیمه می‌کنیم.

عین‌اللهی با بیان این‌که “در زمینه فعالیت دانش‌بنیان‌ها در حوزه سلامت رشد 43درصدی داشته‌ایم” اضافه کرد: مرتبه علمی ما یک رتبه ارتقا پیدا کرد.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت پزشکی در دولت سیزدهم گفت:‌ یکی از فعالیت‌های بسیار خوب افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی به‌میزان 20 تا 25 درصد بود، در حوزه دستیاری افزایش 25درصدی ظرفیت را ایجاد کردیم.

وزیر بهداشت با اعلام این‌که “850 مرکز بهداشتی امسال راه‌اندازی شد” خاطرنشان کرد: تا پایان سال 2000 مرکز بهداشتی را به کشور اضافه می‌کنیم. ما 10 هزار و 600 تخت بیمارستانی اضافه و 79 بیمارستان راه‌اندازی کردیم.

وی تأکید کرد: با این تفاصیل، یکی از محورهای فعالیت نمایندگان مجلس، استیضاح و سؤال کردن و وظیفه ما نیز پاسخگویی به این سؤالات است البته هنوز استیضاح بنده اعلام وصول نشده است. در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی وظیفه ما خدمت به مردم است و کارنامه نیز داریم و آن را به مردم ارائه می‌کنیم و در عین حال از انتقادها استقبال می‌کنیم.

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + شانزده =

کلید مقابل را فعال کنید