تهران
کد خبر:7026
پ
پلمب شد

پلمب ۸ شرکت پخش دارویی متخلف از ابتدای سال

سازمان غذا و دارو اعلام کرد از ابتدای سال ۱۴۰۲، ۸ شرکت پخش دارویی متخلف پلمب شدند و به ۲ شرکت تذکر کتبی و مهلت اصلاح اطلاعات سامانه داده شد.

سازمان غذا و دارو اعلام کرد از ابتدای سال ۱۴۰۲، ۸ شرکت پخش دارویی متخلف پلمب شدند.

به گزارش فارمانیوز به نقل از ایفدانا، در دی ماه و بهمن ماه سال ۱۴۰۱ جلسات اولیه ارائه مفاهیم بازرسی هدفمند یا بازرسی هوشمند توسط سازمان غذا و دارو با تاکید بر بازرسی‌های مبتنی بر اطلاعات سامانه ردیابی و رهگیری دارو (TTAC) آغاز شد. بر این اساس بررسی اطلاعات دو شرکت پخش توسط تیم بازرسی سازمان در دستور کار قرار گرفت. این کار با استفاده از اطلاعات استخراج‌شده از سامانه TTAC انجام شد.

تا پیش از این ارتباط مستمری بین اطلاعات سامانه و بازرسی‌های میدانی برقرار نشده بود. بر این اساس مغایرت‌های چشمگیری در موجودی واقعی و فیزیکی داروی انبارهای شرکت‌ها با موجودی TTAC  مشاهده شد. با هر دو شرکت بر اساس قوانین و مقررات برخورد لازم صورت گرفت.

همچنین با ادامه این روند از ابتدای سال چندین شرکت، مورد بازرسی‌های هدفمند مبتنی بر تطابق اطلاعات با سامانه TTAC قرار گرفتند. بخش فناوری اطلاعات در تمام بازرسی‌ها گزارش‌های کل داروی انبار شرکت، کل داروهای تاریخ‌مصرف‌گذشته در انبار و کل داروهای با سیاست اجبار به استعلام در انبار را در اختیار بازرسان قرار داده است.

براساس نتایج بازرسی هدفمند، دستور پلمب موقت ۸ شرکت پخش دارویی به علت عدم تطابق موجودی انبار فیزیکی با موجودی TTAC  انجام گرفت. همچنین تذکر کتبی و مهلت اصلاح اطلاعات سامانه به ۲ شرکت صادر شد.

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 4 =

کلید مقابل را فعال کنید