تهران
کد خبر:6795
پ
محمد اسلامی

تولید و عرضه ۶۰ نوع رادیودارو در کشور

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و معاون رئیس جمهور درباره تولید و عرضه رادیودارو در کشور گفت: «سالانه یک میلیون بیمار سرطانی از این رادیودارو‌ها استفاده می‌کنند.»

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و معاون رئیس جمهور درباره تولید و عرضه رادیودارو در کشور گفت: «سالانه یک میلیون بیمار سرطانی از این رادیودارو‌ها استفاده می‌کنند.»

به گزارش فارمانیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و معاون رئیس جمهور درباره تولید و عرضه رادیودارو در کشور گفت: «سالانه یک میلیون بیمار سرطانی از این رادیودارو‌ها استفاده می‌کنند.»

اسلامی در این برنامه گفت: «امروز ما آن چه را که در حال تولید داریم و عرضه می‌کنیم، در حقیقت مجموع کیت‌های رادیودارویی که سازمان تولید و عرضه می‌کند، متجاوز از ۶۰ نوع رادیودارو هست و طبق برنامه زمان‌بندی و سفارشی به بیمارستان‌ها ارسال می‌شود. حدود ۲۱۰ مرکز درمانی الان دارند به صورت مستمر این رادیودارو را از سازمان انرژی اتمی دریافت می‌کنند.»
اسلامی افزود: «نکته مهمش این است که این‌ها تحریم است. یعنی اگر ما چرخه سوخت هسته‌ای نمی‌داشتیم نمی‌توانستیم رادیودارو تولید کنیم. جمعیت حدود یک میلیون بیمار سرطانی سالانه دارد از این رادیودارو استفاده می‌کند. حداقل به طور متوسط بالای ۲۰ هزار دلار قیمت هر یکی از این رادیودارو‌ها هست و مثلا با حدود ۲ میلیون تومان با توجه به سیستم وزارت بهداشت دارد به دست مردم می‌رسد. پس هم ارزش افزوده اقتصادی دارد و هم یک گره بزرگ از کار مردم و یک امداد بی‌نظیر است. پس اولین نکته مهم این است که فناوری هسته‌ای در خدمت سلامت جامعه قرار گرفته و ما همیشه حدود ۲۰ پروژه تحقیقاتی رادیودارو در دست اقدام داریم. دو رادیوداروی جدید را در این دوره رونمایی می‌کنیم که جزو دستاورد‌های نوین ما هستند.»
رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: «در بحث رادیودارو یک گام دیگری که برداشتیم بحث ابزار دقیق هسته‌ای است. چشم‌های رادیواکتیوی که به عنوان واحد اندازه‌گیری در صنایع حساس مورد استفاده قرار می‌گیرد.»
رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − دو =

کلید مقابل را فعال کنید