تهران
کد خبر:6694
پ
اسپری میگرن فایزر زاوزپرت

اسپری بینی زاوزپرت فایزر برای تسکین درد شدید میگرن مجوز گرفت

شرکت دارویی فایزر اعلام کرد که مقامات بهداشتی ایالات متحده برای شیوه درمانی تازه این شرکت علیه بیماری میگرن که اسپری بینی به نام زاوزپرت است مجوز صادر کرده‌اند.

شرکت دارویی فایزر اعلام کرد که مقامات بهداشتی ایالات متحده برای شیوه درمانی تازه این شرکت علیه بیماری میگرن که اسپری بینی به نام زاوزپرت است، مجوز صادر کرده‌اند.

به گزارش فارمانیوز به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یورونیوز اعلام کرد این شرکت داروسازی آمریکایی که از نخستین تولیدکنندگان واکسن کرونا در جهان به شمار می‌رود، ویژگی خاص لحاظ‌شده در شیوه درمانی تازه خود برای مقابله با بیماری میگرن را استفاده از نوعی اسپری‌ بینی عنوان کرده است.

این محصول که قرار است به زودی با نام تجاری زاوزپرت (Zavzpret) در بازار عرضه شود، برای درمان دردهای شدید ناشی از بیماری میگرن در بزرگسالان، تایید مقامات و کارشناسان بهداشتی سازمان غذا و داروی آمریکا را دریافت کرده است.

فایزر در بیانیه‌ای یادآور شده است که نتایج آزمایش‌های بالینی گسترده مرتبط با تحقیقات پیش از ابداع این شیوه درمانی و در نهایت ساخت اسپری بینی تسکین‌دهنده دردهای شدید میگرن، ماه گذشته در نشریه علمی لنست منتشر شده است.

میگرن از جمله بیماری‌هایی است که علائم حاد آن می‌تواند تأثیر منفی قابل توجهی بر زندگی روزمره داشته باشد؛ این بیماری اغلب علاوه بر سردرد با اختلالات بینایی یا عدم تحمل نور نیز همراه است.

فایزر اعلام کرده است که اسپری ضد میگرن زاوزپرت از ماه ژوئیه سال جاری میلادی (2023) در داروخانه‌های ایالات متحده در دسترس عموم خواهد بود.

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 3 =

کلید مقابل را فعال کنید