تهران
کد خبر:6502
پ
فاقد تصویر شاخص

ثبت ۳۹۰۰ شکایت از گرانفروشی دارو

وزارت بهداشت گزارش عملکرد دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در دولت سیزدهم را منتشر کرده است؛ بر اساس این گزارش، عدم رعایت بهداشت عمده علت شکایت مردم بوده و در ۱۶ ماه اخیر نیز بیش از ۳۹۰۰ شکایت بابت گرانفروشی دارو ثبت شده است.

وزارت بهداشت گزارش عملکرد دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در دولت سیزدهم را منتشر کرده است؛ بر اساس این گزارش، عدم رعایت بهداشت عمده علت شکایت مردم بوده و در ۱۶ ماه اخیر نیز بیش از ۳۹۰۰ شکایت بابت گرانفروشی دارو ثبت شده است.

به گزارش فارمانیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم،‌ وزارت بهداشت گزارش عملکرد دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در دولت سیزدهم را اعلام کرد.

عدم رعایت بهداشت عمده علت شکایات مردمی

بر اساس این گزارش، ۱۷۵ هزار شکایت در ۱۶ ماه اخیر ثبت شده که از این تعداد، ۱۳۶ هزار مورد مربوط به واحد بهداشت با موضوع بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای و تخلفات بهداشتی در اماکن عمومی و مراکز تفریحی بوده است.

نانوایی‌ها در صدر جدول متخلفین بهداشتی

بیشترین موضوع مورد گزارش در این زمینه مربوط به عدم رعایت نکات بهداشتی در محیط کار در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بوده و بیشترین مکان مورد گزارش نیز نانوایی‌ها بوده‌اند.

بیشترین تعداد شکایات ثبت شده نیز در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده است.

فعالیت غیرمجاز پزشکی در صدر جدول شکایات حوزه درمان

در صورتی که مردم در زمان مراجعه به بیمارستان یا اورژانس بیمارستان یا مطب احساس کنند رسیدگی کافی به آنها نمی‌شود؛ شکایات خود را در بخش درمان ثبت می‌کنند.

بیشترین تعداد شکایات ثبت شده مربوط به فعالیت‌های غیرمجاز با موضوع فعالیت افراد فاقد صلاحیت یا بدون پروانه در مراکز درمانی، و فعالیت پزشک یا درمانگر در حیطه غیرتخصصی خود است.

نارضایتی از خدمات درمانی و پرستاری،‌ عدم یا تأخیر حضور پزشک در مرکز درمانی، نارضایتی از تجهیزات و امکانات درمانی، عدم ارائه مشاوره درمان و گرانفروشی دارو، عدم پذیرش بیمار در اورژانس، پکایات مربوط به آزمایشگاه‌های تشخیص طبی، ارجاع بیمار از بخش دولتی از خصوصی، ارجاع همراه بیمار بستری برای تهیه دارو و تجهیزات به خارج از بیمارستان و کنسل شدن عمل جراحی از دیگر موضوعات شکایات ثبت شده در واحد درمان بوده است.

بیشترین تعداد شکایات ثبت شده با این موضوع نیز در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بوده است.

ثبت ۹۳۷۶ شکایت از داروخانه‌ها

تعداد شکایات ثبت شده در بازه زمانی مهر ۱۴۰۰ تا دی ۱۴۰۱ در حوزه دارویی، ۹۳۷۶ مورد و بیشترین موضوع نیز مربوط به گرانفروشی دارو در داروخانه‌ها بوده است.

سایر علل شکایت‌های مردمی در تصویر زیر آمده است.

نارضایتی بیماران از تأخیر در اعزام آمبولانس

بیشترین علل شکایت از اورژانس نیز برخورد نامناسب، عدم اعزام یا تأخیر در اعزام آمبولانس، اخذ وجه توسط اورژانس ۱۱۵ و نبود تجهیزات کافی در آمبولانس بوده است. وزارت بهداشت در ۱۶ ماه گذشته حدود ۶۴۰۰ مورد شکایت درباره این موضوع به ثبت رسانده است. بیشترین موضوع مورد گزارش نیز عدم اعزام کد، برخورد نامناسب کارکنان و عدم اقدام درمان مناسب بوده است.

برای ارتباط با سامانه شکایات مردمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با شماره ۱۹۰ تماس بگیرید.

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 7 =

کلید مقابل را فعال کنید