عصر حاضر را به واسطه بهرهگیری از تکنولوژیهای نوین اطلاعاتی و ارتباطی، «عصر اطلاعات و ارتباطات» نام نهادهاند. لذا نقش رسانههای ارتباط جمعی متداول و همچنین نوظهور دیجیتالی در سرنوشت و پیشرفت یک جامعه بسیار پررنگ است و رسانهها به خصوص رسانههای تخصصی میتوانند جامعه را در تمامی ابعاد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به سوی تعالی و یا سقوط سوق دهند.
به گزارش فارمانیوز، گسترش رسانهها باعث شده تا در این میان، امروزه مخاطبان حوزههای مختلف به رسانههای تخصصی تمایل بیشتری پیدا کنند و تولید محتوا و پوشش اخبار اینگونه رسانهها میتواند باعث اقناع بیشتر و بهتر در میان دریافتکنندگان پیامهای رسانهای شود.
این رسانههای تخصصی هستند که جریانهای فکری را در جامعه نهادینه میکنند، چراکه مخاطبان امروزی خواهان اطلاعات انتخابشده توسط خودشان هستند و آنها انتخاب میکنند که چه بخوانند و چه نخوانند. بنابراین راهی جز تخصصی کردن رسانهها نداریم.
فعالیت رسانههای تخصصی در هر حوزه صنعتی، آموزشی و خدماتی، بیشک باعث بلوغ و نوآوری در آن حوزهها خواهد شد.
صنعت دارو نیز از این قاعده مستثنی نیست و نیاز دانشجویان، مدیران دارویی و فعالان این عرصه به رسانههای تخصصی دارو و صنایع وابسته به آن، هر روز بیشتر از پیش احساس می شود؛ چراکه رسانههای تخصصی دارو میتوانند نقش کلیدی را در ارتقای صنعت داروسازی بازی کنند و از بازیگران اصلی رشد و شکوفایی در این صنعت باشند.
در ویدئوی جالبی که در این صفحه برایتان انتشار دادهایم، خبرنگاران از آلبرت بورلا رئیس هیئت مدیره شرکت فایزر در خصوص واکسن سوالات تخصصیای را مطرح میکنند که وی هیچ جوابی برای آنها ندارد!
آلبرت بورلا یک دامپزشک یونانی-آمریکایی و رئیس هیئت مدیره شرکت فایزر است. او در سال ۱۹۹۳ به شرکت فایزر ملحق و از سال ۲۰۱۴ مسئول بخش واکسنهای فایزر شده است. آلبرت بورلا در سال ۲۰۱۸ ابتدا مدیر عملیات و سپس رئیس هیئت مدیره شرکت فایزر گردید. در سال ۲۰۲۰ وی موفق شد کارکنان فایزر را مجبور کند که واکسن برای بیماری کوید ۱۹ را به سرعت تولید کنند.
با این وجود وی در مقابل پرسشهای تخصصی خبرنگاران در خصوص واکسن، قادر به پاسخگویی نیست و سکوت میکند.
این ویدئو به خوبی نقش رسانههای تخصصی را در انتشار و بازگو کردن حقایق مشخص و نیاز اینگونه رسانهها را بیشتر از قبل آشکار میسازد.