تهران
کد خبر:5940
پ
4196623

وزیر بهداشت باز هم فقط قول رفع کمبود دارو داد

بعد از چند بار خلف وعده،‌ وزیر بهداشت با بیان اینکه کمبود برخی اقلام دارو به خصوص آنتی‌بیوتیک­ ­و سرم ناشی از آنفولانزای زودرس بوده گفت: قول می‌دهم این کمبودها ظرف یک تا دو ماه آینده برطرف شود.

بعد از چند بار خلف وعده،‌ وزیر بهداشت با بیان اینکه کمبود برخی اقلام دارو به خصوص آنتی‌بیوتیک­ ­و سرم ناشی از آنفولانزای زودرس بوده گفت: قول می‌دهم این کمبودها ظرف یک تا دو ماه آینده رفع شود.

به گزارش فارمانیوز به نقل از مهر، بهرام عین‌اللهی درباره عملکرد یک ساله وزارت بهداشت، اظهار داشت: ما ۹ هزار و ۶۰۰ قلم دارو داریم، ولی بعضاً ممکن است که چند قلم دارو به دلایلی دچار کمبود شود که همیشه در کشور این مسئله بوده و مربوط به این دولت نیست.

وی افزود: علت کمبود آنتی بیوتیک و سرُم، این بود که ما با یک آنفلوانزای زودرس مواجه شدیم که همین الان در بعضی کشورهای پیشرفته مثل آمریکا و کانادا این معضل را در رابطه با آنتی بیوتیک‌ها پیدا کردند.

وزیر بهداشت گفت: این آنفلوانزای زودرس باعث شد که مصرف آنتی بیوتیک بالا برود و ما یک کمبود مقطعی پیدا کنیم، ولی به سرعت با واردات دارو و سه شیفت شدن تولیدات، در حال جبران است و قول می‌دهم ظرف یک تا دو ماه آینده، کمبود این چند قلم دارو برطرف شود.

این در حالی است که پیش‌تر مسئولان وزارت بهداشت قول رفع کمبودهای دارویی تا پایان آبان را داده بودند. پس از محقق نشدن آن وعده، پایان کمبود دارویی به اواخر آذر موکول شد. حالا هم ظاهرا قرار نیست به این زودی ها شاهد ثبات در وضعیت دارویی کشور باشیم.

کمبودهای دارویی هم که به گردن بیماری‌های مختلف فصل زمستان افتاده و شیوع بیماری و الگوی مصرف دارویی شهروندان مقصر اصلی کمبود دارو عنوان می‌شود! شاید باز هم باید منتظر فصل گرما باشیم تا بیماری خودش برود. تا آن زمان می‌توانیم به خودمان وعده بدهیم: مریض نشو بهار میاد / دارو با دارویار میاد.

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 4 =

کلید مقابل را فعال کنید