تهران
کد خبر:5807
پ
Antibiotics(Pictoores,AdobeStock,130501297)_0

باز هم توزیع آنتی‌بیوتیک هندی در داروخانه‌ها کشور

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به زودی ۲ محموله جدید ۴۰ و ۵۰ تُنی آنتی‌بیوتیک وارداتی به کشور در داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به زودی ۲ محموله جدید ۴۰ و ۵۰ تُنی آنتی‌بیوتیک هندی وارداتی به کشور در داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

 

به گزارش فارما نیوز به نقل از وزارت بهداشت، پدرام پاک‌آیین اظهار کرد: محموله جدید انواع آنتی‌بیوتیک به میزان ۴۰ تن روز (یکشنبه ۱۳ آذر) از گمرک فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و از مبدأ کشور هند وارد ایران شد.

وی تصریح کرد: این محموله شامل یک میلیون عدد انواع سوسپانسیون آنتی‌بیوتیک، آزیترومایسین ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیگرم، شربت آموکسی‌سیلین، شربت کوآموکسی کلاو و سفکسیم است.

پاک‌آیین اظهار داشت: با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط وزارت بهداشت، این محموله پس از آزمایش‌های لازم و شناسه‌گذاری، در سراسر کشور توزیع می شود.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: روز جمعه این هفته، محموله دیگری به میزان ۵۰ تُن حاوی یک میلیون و ۲۰۰ هزار آنتی‌بیوتیک با هماهنگی وزارت بهداشت و با هدف تکمیل بازار آنتی‌بیوتیک به کشور وارد خواهد شد.

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + نوزده =

کلید مقابل را فعال کنید