تهران
کد خبر:5144
پ
خاتمی-نماینده

دولت هیچ هماهنگی در زمینه کنترل قیمت دارو انجام نداده است

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان با بیان اینکه «آستانه تحمل مردم در مسأله کمبود دارو با سایر اقلام فرق می‌کند»، درباره کمبود و گرانی دارو در کشور هشدار داد.

به گزارش فارما نیوز، سید مسعود خاتمی نماینده مردم خوانسار و گلپایگان در تذکری شفاهی در جلسه رو سه شنبه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در فرآیند رسیدگی به بودجه سال ۱۴۰۱ قرار شد در دولت تدابیری اتخاذ شود تا امسال قیمت‌های دارو گران نشود و همچنین در دسترس مردم قرار بگیرد اما متأسفانه در جلسه روز یکشنبه هفته جاری کمیسیون بهداشت و درمان شاهد بودیم که هیچ هماهنگی بین دولت، بانک مرکزی، برنامه بودجه و سایر ارگان‌ها نبود و به نظر می‌رسد کار جدی در این زمینه انجام نشده است.

وی با تاکید بر اینکه صدای پای گرانی و کمبود دارو به گوش می‌رسد، خاطر نشان کرد: مقوله دارو با سایر اقلام فرق می‌کند و آستانه تحمل مردم در مسأله کمبود دارو نیز با سایر اقلام فرق می‌کند؛ بر همین اساس از دولت درخواست می‌کنم تیمی را بصورت اضطراری تعیین کند تا امور را هماهنک کند. همچنین از دولت می‌خواهم خودش قیمت‌ها را رصد کند و در این زمینه با تعیین تیم‌هایی در سطح شهر تهران نگذارد گرانی یا کمبودی در حوزه دارو ایجاد شود.

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =

کلید مقابل را فعال کنید