تهران
کد خبر:5012
پ
ابراهیم رئیسی

برای نان و دارو برنامه ای برای حذف ارز ترجیحی نداریم

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، شامگاه سه‌شنبه ۵ بهمن ماه در گفتگوی زنده تلویزیونی ضمن تشریح سفر اخیر خود به روسیه به بیان برنامه‌ها و اقدامات دولت سیزدهم پرداخت. موضوع حذف ارز ترجیحی دارو و کالاهای اساسی یکی از مهمترین مسائلی بود که در این گفتگو مطرح شد و رئیس جمهور بیان داشت که برای حذف ارز ترجیحی در اتاق‌های دربسته تصمیم نمی‌گیریم.

به گزارش فارمانیوز، رئیس جمهور در بخشی از این گفتگوی زنده تلویزیونی درباره راهکار جایگزین حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: در حال حاضر این پول به وارد کننده داده می‌شود که اگر به مصرف کننده و مردم پرداخت شود، اگر کالایی افزایش قیمت یافت به همان میزان به مردم پرداخت شود و جبران آن به صورت کارت اعتباری باشد، بهتر است. فعلا در مورد نان و دارو برنامه‌ای برای حذف ارز ترجیحی نداریم و نسبت به کالاهای دیگر هم در حال صحبت با مجلس هستیم.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: معتقدم صاحبنظران باید در این زمینه نظر دهند. ما نمی‌خواهیم در اتاق دربسته تصمیمگیری کنیم و بعد ناگهان مردم متوجه شوند. اجماع نخبگانی اجماع بین مجلس و دولت و حصول توافق نسبی و آسیب ندیدن معیشت مردم بسیار مهم است. خط قرمز ما در این مساله معیشت مردم است.

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + نوزده =

کلید مقابل را فعال کنید