تهران
کد خبر:4817
پ
ستاد کرونا

فرمایشات مقام معظم رهبری در تأمین واکسن عملیاتی شد

به گزارش فارمانیوز، در آخرین سخنرانی رهبر معظم انقلاب در خصوص تأمین واکسن مطالبی مطرح گردید که امروز احساس آرامش و نتایج آن در میان مردم احساس می شود. طبق گزارش سایت رهبر انقلاب ایشان در این بیانات فرموده بودند: اختلال ایجاد شده در دسترسی مردم به واکسن را عمدتاً ناشی از بدقولی فروشندگان خارجی […]

به گزارش فارمانیوز، در آخرین سخنرانی رهبر معظم انقلاب در خصوص تأمین واکسن مطالبی مطرح گردید که امروز احساس آرامش و نتایج آن در میان مردم احساس می شود.

طبق گزارش سایت رهبر انقلاب ایشان در این بیانات فرموده بودند:

اختلال ایجاد شده در دسترسی مردم به واکسن را عمدتاً ناشی از بدقولی فروشندگان خارجی واکسن خواندند و گفتند: این مسئله یک بار دیگر به مردم و مسئولان کشور یادآوری کرد که تکیه به دیگران موجب بروز مشکلات می‌شود بنابراین باید بتوانیم در همه مسائل روی پای خود بایستیم.

ایشان افزودند: البته در کنار تولید داخل ناگزیر از تولید خارجی مطمئن نیز ،استفاده خواهیم کرد، اما باید با تمرکز و تلاش بر روی تولید داخل از منتظر و معطل ماندن مردم جلوگیری کرد و امیدواریم با توجه مسئولان، توزیع واکسن ،به آسانی در بین مردم انجام شود.

همچنین ضمن تشکر و قدردانی از مدیران وزارت بهداشت که با تدابیر مدبرانه خوداز تولیدکنندگان داخلی تمام قد ،حمایت نمودند و همچنین با برنامه ریزی و اقدامات جهادی خود جهت تأمین واکسن برای مردم عزیزمان تمام توان خود را بکار گرفته و توانستند حس اطمینان و آرامش را در جامعه ایجاد نمایند تا تعداد قابل توجهی در کشور واکسینه شوند، نباید فراموش کرد که مسیر اصلی تأمین واکسن با ایجاد زیر ساخت های بسیار ارزشمند کشور از تولید داخل می باشد و ضمن تولید واکسن های ایرانی برکت، فخرا، رازی و انستیتو پاستور، یک شرکت معتبر ایرانی که توانسته است واکسن اسپوتنیک روسی را پس از بازرسی های فنی و اخذ تائیدیه های موسسه گامالیا و سازمان غذا و دارو در کشور تولید نماید که می تواند نمونه موفق انتقال دانش فنی از تولید یک واکسن بین المللی باشد.

در همین راستا می توان در کنار تأمین واکسن های معتبر بین المللی از ظرفیت های موجود کشور در تأمین واکسن بهره برد و با سیاستگذاری های صورت گرفته در دولت سیزدهم  سبد تأمین واکسن را از محصولات داخلی تکمیل نمود و با حمایت از تولید ملی واکسن مورد نیاز کل کشور را نیز تأمین نمود.

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =

کلید مقابل را فعال کنید