تهران
کد خبر:2012
پ
تعهد برای ترک دخانیات؛ شعار روز جهانی بدون دخانیات در سال ۲۰۲۱

تعهد برای ترک دخانیات؛ شعار روز جهانی بدون دخانیات در سال 2021

دکتر احمد المنظری، مدیر دفتر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در پیامی به مناسبت روز جهانی بدون دخانیات ۲۰۲۱ گفت: هیچوقت برای ترک دخانیات دیر نیست. با این پویش همراه شوید. امروز شروع کنید و برای ترک، متعهد شوید. به گزارش فارمانیوز، این واقعیت بر کسی پوشیده نیست که استعمال دخانیات برای سلامتی مضر است […]

دکتر احمد المنظری، مدیر دفتر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در پیامی به مناسبت روز جهانی بدون دخانیات 2021 گفت: هیچوقت برای ترک دخانیات دیر نیست. با این پویش همراه شوید. امروز شروع کنید و برای ترک، متعهد شوید.

به گزارش فارمانیوز، این واقعیت بر کسی پوشیده نیست که استعمال دخانیات برای سلامتی مضر است و آمار سازمان بهداشت جهانی (WHO) نیز این مورد را تأیید می‌کند و سالانه میلیون ها نفر در سراسر جهان در اثر عوارض مصرف دخانیات جان خود را از دست می‌دهند.

روز 31 ماه مه امسال، سی و چهارمین سالروز جهانی بدون دخانیات (WNTD) است که توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO)  در سال 1987 نامگذاری شد.

در این روز بین‌المللی، موفقیت‌های به‌دست‌آمده و پیشرفت در تبدیل جهان به جهان عاری از تنباکو طی یک سال گذشته برجسته می‌شود.

با توجه به اهمیت محافظت از سلامت عمومی در برابر ترفند های صنایع دخانی از طریق پیشگیری از شروع مصرف و تشویق مصرف کنندگان به ترک دخانیات  و حمایت از برنامه های کنترل دخانیات در چارچوب تعهدات کشورهای عضو به این معاهده بین المللی، سازمان جهانی بهداشت شعار روز جهانی بدون دخانیات در سال 2021 (31 می مصادف با 10 خردادماه)  را «تعهد برای ترک دخانیات» اعلام نموده است.

دکتر احمد المنظری، مدیر دفتر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در پیامی به مناسبت روز جهانی بدون دخانیات 2021 گفت: هیچوقت برای ترک دخانیات دیر نیست. با این پویش همراه شوید. امروز شروع کنید و برای ترک، متعهد شوید.

دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در پیامی به مناسبت هفته ملی بدون دخانیات (4 الی10 خرداد 1400) گفت: وزارت بهداشت با دارا بودن شبکه عظیم خدمات بهداشت اولیه، خدمات مشاوره ترک دخانیات را به عنوان بخشی از استراتژی جامع کنترل دخانیات، توسط کارکنان خدوم سلامت در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی کشور در قالب بسته های خدمت ادغام یافته ارائه می کند.

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =

کلید مقابل را فعال کنید