تهران
کد خبر:1823
پ
فاقد تصویر شاخص

شهریاری اعلام کرد؛ چرا دارو از سیستم دولتی، داروخانه‌ها یا شرکت‌های پخش خارج و در بازار سیاه به فروش می‌رسد؟!

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: نظارت بر حوزه دارو مورد توجه جدی کمیسیون است؛ برخی از داروها توسط وزارت بهداشت وارد می‌شوند اما مشخص نیست چه اتفاقی می‌افتد که در بازار آزاد عرضه می‌شوند. به گزارش خبرنگار فارمانیوز، حسینعلی شهریاری پیگیری اجرای مصوبات قانون برنامه ششم توسعه در حوزه سلامت را از […]

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: نظارت بر حوزه دارو مورد توجه جدی کمیسیون است؛ برخی از داروها توسط وزارت بهداشت وارد می‌شوند اما مشخص نیست چه اتفاقی می‌افتد که در بازار آزاد عرضه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار فارمانیوز، حسینعلی شهریاری پیگیری اجرای مصوبات قانون برنامه ششم توسعه در حوزه سلامت را از مهمترین اولویت‌های کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در سال 1400 دانست و گفت: قرار بود از آغاز مجلس یازدهم اجرای قانون برنامه ششم را پیگیری کنیم اما متاسفانه به دلیل کرونا نشد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه حتی 20 درصد از قانون برنامه پنجم و ششم هم عملیاتی نشده است، افزود: بسیاری از مصوبات حوزه سلامت اجرایی و عملیاتی نشده و تلاش خواهیم کرد پیگیری آنها را در دستور کار قرار دهیم.

نظارت بر حوزه دارو مورد توجه جدی کمیسیون است

وی با بیان اینکه در سال 1400 نظارت ها را تشدید خواهیم کرد، ادامه داد: نظارت بر حوزه دارو مورد توجه جدی کمیسیون است؛ برخی از داروها توسط وزارت بهداشت وارد می‌شوند اما مشخص نیست چه اتفاقی می‌افتد که در بازار آزاد عرضه می‌شوند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم یادآور شد: باید بررسی شود که چرا دارو از سیستم دولتی، داروخانه‌ها یا شرکت‌های پخش خارج و در بازار سیاه به فروش می‌رسد به طور قطع بر این موضوع نظارت جدی‌تری خواهیم داشت.

نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم، ادامه داد: دوشنبه هفته جاری با حضور مسئولان مربوطه وضعیت تولیدات تجهیزات پزشکی را برای تحقق شعار سال بررسی خواهیم کرد و به این موضوع ورودی جدی خواهیم داشت تا بتوان برای تولید داخل به نتیجه‌ای برسیم و آن را سامان داد و تقویت کرد و از کارشکنی‌ دولتی‌ها در تولید تجهیزات پزشکی جلوگیری کرد و همچنین برای تقویت بخش خصوصی به ویژه شرکت‌های دانش بنیان گام برداشت.

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =

کلید مقابل را فعال کنید