تهران
کد خبر:1682
پ
فاقد تصویر شاخص

رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به فارمانیوز: تعرفه حق فنی وجاهت قانونی دارد/عوارض اجتماعی حذف ارز دولتی را به مسئولین اعلام کرده ایم/ بستر سازی برای توزیع برخی داروهای ترک اعتیاد در داروخانه ها

رئیس سازمان غذا و دارو، افزود: عرصه کرونا با همه آسیب‌هایی که داشته است، توانست زیرساخت‌های کشورهای موفق در صنعت داروسازی را نمایان ساخت. به طوری که ما در شرایط سخت تحریم‌ها توانسته ایم به تولید روزانه ۴۰ میلیون عدد ماسک سه لایه دست یابیم. وی با عنوان این مطلب که تا زمان تولید انبوه واکسن ایرانی […]

رئیس سازمان غذا و دارو، افزود: عرصه کرونا با همه آسیب‌هایی که داشته است، توانست زیرساخت‌های کشورهای موفق در صنعت داروسازی را نمایان ساخت. به طوری که ما در شرایط سخت تحریم‌ها توانسته ایم به تولید روزانه ۴۰ میلیون عدد ماسک سه لایه دست یابیم.

وی با عنوان این مطلب که تا زمان تولید انبوه واکسن ایرانی می‌بایست به واردات واکسن از منابع معتبر و مطمئن نگاه کنیم، گفت: ما برای تأمین واکسن کرونا، یک سبد واکسن تعریف کرده ایم و این طور نیست که بخواهیم فقط از یک کشور واکسن وارد کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو با اعلام اینکه واردات واکسن از روسیه، چین، هند و کوبا در دستور کار قرار دارد، افزود: اولین محموله واکسن از روسیه وارد می‌شود.

شانه ساز با عنوان این مطلب که قرار است چند میلیون دوز واکسن روسی وارد کنیم، گفت: واکسن روسی از ایمنی و اثربخشی بالایی برخوردار است و از این بابت مطمئن هستیم.

رئیس سازمان غذا و دارو، در پاسخ به این سوال که چرا دیرتر از سایر کشورها نسبت به واردات واکسن اقدام کرده ایم، افزود: علت این کار، اطمینان از گذراندن فاز سه واکسن‌های در دست تولید در دنیا است.

وی در ادامه به یکی از مشکلات مهم در حوزه دارو اشاره کرد و گفت: پول داروهایی که صادر می شود به کشور باز نمی گردد به همین دلیل اعداد صادراتی ما قابل رشد نیست

دکتر شانه ساز ادامه داد: در زمینه حق فنی داروخانه ها تابع قانون هستیم و از مسئولین درخواست داریم در این شرایط خاص وارد بازی خطرناک نشوند و باعث بی نظمی و به هم ریختن آرامش در داروخانه نشوند.از مسیرهای قانونی دنبال این هستیم که این مشکل حل و فصل شود.

وی افزود: بیماری که به داروخانه مراجعه می کند حتی برای گرفتن داروی OTC باید حتما توسط دکتر داروساز مشاوره شوند و این داروها به هیچ عنوان توسط نسخه پیچ ها نباید به مراجعه کنندگان داده شود، متاسفانه برخی مسئولین باعث می شوند تا کیفیت ارائه خدمات در داروخانه ها کاهش یابد و هر از گاهی حق تعرفه فنی در داروخانه ها انتقاد می کنند که نمی دانیم چگونه این مسئولین را توجه کنیم که این تعرفه وجاهت قانونی دارد.

 

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: داروهای ترک اعتیاد همچنان توسط مراکز ترک اعتیاد توزیع می شود ولی برنامه ای داریم که اگر داروخانه ای بستر مناسبی داشته باشد و اگر معتادی نیاز به داروی ترک اعتیاد داشته باشد بتواند از برخی داروخانه ها از جمله داروخانه های منتخب تهیه نماید.

 

دکتر شانه ساز اظهار داشت: در مورد ارز دولتی مواضع و عوارض اجتماعی حذف ارز دولتی را بارها و بارها به مسئولین و به خصوص نمایندگان مجلس اعلام کرده یم.بنا توجه به رد کلیات بودجه،ارز دولتی دارو همانند روال قبل و همان ارز 4200 تومانی ادامه خواهد داشت و قطع نخواهد شد.

وی در پایان در مورد قیمت برخی داروها گفت: قیمت را کنترل کرده ایم و و حتی برخی داروها از جمله پن انسولین را کاهش داده ایم.

انتهای پیام/

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =

کلید مقابل را فعال کنید