تهران
کد خبر:1504
پ
فاقد تصویر شاخص

انتقاد شدید عضو هیات رئیسه مجلس از گرانی برخی داروها/ ارز دولتی دارو نباید حذف شود/ برای رفتن به بیمه ها کفش آهنی باید پوشید

علیرضا سلیمی، عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری فارما نیوز در پاسخ به این سوال که برخی افراد سعی می کنند تا ارز دولتی دارو را حذف نمایند و پیشنهاداتی نیز مطرح کرده اند افزود: نباید اجازه دهیم دولت هزینه های درمان را سنگین کند و بر همین اساس مجلس به […]

علیرضا سلیمی، عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری فارما نیوز در پاسخ به این سوال که برخی افراد سعی می کنند تا ارز دولتی دارو را حذف نمایند و پیشنهاداتی نیز مطرح کرده اند افزود: نباید اجازه دهیم دولت هزینه های درمان را سنگین کند و بر همین اساس مجلس به هیچ عنوان با حذف ارز دولتی دارو موافق نیست.

وی گفت: قیمت دارو با توجه به شرایط اقتصادی مردم در کشور ما مناسب است هر چند که برخی دارو متاسفانه به صورت وارد می شوند و گران نیز هستند که باید قیمت این دارو ها نیز کاهش یابد.

سلیمی ادامه داد: امروزه با دولتی مواجه هستیم که متاسفانه هیچ  نظارتی بر کنترل تورم ندارد و اکثر کالاهای اساسی نیز گران شده اند که این نشان دهنده ضعف مسئولین در این موضوع می باشد.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه در زمینه دارو مسئولین و سازمان هایی هستند که نمی توانند 4 شرکت دارویی را کنترل نمایند آن وقت چگونه می خواهند با حذف ارز دولتی دارو و پرداخت مابه التفاوت آن به بیمه ای که برای گرفتن حق خود باید کفش آهنی داشته باشی وگرنه به حق خود نمی رسی این موضوع را کنترل نمایند تا به مردم آسیبی نرسد؟

وی اظهار داشت: در هر حال ارز دولتی به کالا های دولتی و به خصوص دارو باید همیشه و در همه حال تخصیص یابد تا هزینه های دارو و درمان مردم افزایش نداشته باشد.

عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی  گفت: دولت و دستگاه های مسئول در زمینه دارو و درمان باید نظارت های خود را تقویت نمایند تا قاچاق و نشت دارو اتفاق نیفتد.

سلیمی در پایان بیان داشت: وقتی حقوق در کشورمان براساس ریال می باشد چطور می شود قیمت کالاها و اجناس را با دلار مقایسه کرد! وقتی به دولت می گویند گرانی است می گوید دعا کنید وضعیت بهتر می شود؛ اگر ارز دارو حذف شود دارو گران می شود و آن موقع دولت می گوید دعا کنید وضعیت بهتر می شود.

انتهای پیام/

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + شانزده =

کلید مقابل را فعال کنید