تهران
کد خبر:1494
پ
فاقد تصویر شاخص

شیوع بیماری روماتولوژی در زنان/ زنان کمتر از مردان به دلیل ابتلا به کرونا فوت می‌کنند

رئیس نهمین کنفرانس بین المللی سلامت زنان گفت: کووید۱۹ در خانم ها بارمضاعفی دارد یعنی غیر از اینکه خودشان مبتلا می شوند و برخی از آن ها نیز فوت می کنند ولی خوشبختانه تعداد فوتی های خانم ها از مردان کمتر است. دکترکامران لنکرانی، رئیس نهمین کنفرانس بین المللی سلامت زنان گفت: این کنفرانس در […]

رئیس نهمین کنفرانس بین المللی سلامت زنان گفت: کووید19 در خانم ها بارمضاعفی دارد یعنی غیر از اینکه خودشان مبتلا می شوند و برخی از آن ها نیز فوت می کنند ولی خوشبختانه تعداد فوتی های خانم ها از مردان کمتر است.

دکترکامران لنکرانی، رئیس نهمین کنفرانس بین المللی سلامت زنان گفت: این کنفرانس در روزهای 12 و 13 آذرماه سالجاری به مدت 2 روز در شیراز و به صورت وبینار برگزار و ابعاد مختلف سلامت زنان به خصوص صدمات عضلانی و مفصلی بررسی خواهد شد.

وی افزود: یکی از مهمترین عوامل ناتوانی  در خانم ها بیماری های عضلانی و مفصلی است که بعد از بیماری های روان در جایگاه دوم است که این کنگره بعد از کنگره سال گذشته که با موضوع سلامت روان در خانم ها پرداخت موضوع بیماری های عضلانی و مفصلی مورد بحث قرار گرفت.

دکتر لنکرانی ادامه داد: خانم‌ها به دلایل مختلف از جمله به دلیل شیوع بالاتر پوکی استخوان و هم به دلیل نوع مشاغلی که به عهده می گیرند و همینطور به دلیل کمبود برخی ریزمغذی ها و ویتامین ها و به خصوص ویتامین D  در معرض بیشتر صدمات عضلانی و مفصلی هستند و برخی بیماری های روماتولوژی در خانم ها شیوع بالاتر دارد و به همین دلیل این موضوع در سلامت زنان اهمیت ویژه ای پیدا می کند.

وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: در این کنفرانس به موضوع سلامت زنان به خصوص بیماری های عضلانی و مفصلی از جنبه های از جمله تغذیه،  پیشگیری، بهداشت حرفه ای  و همچینن بیماری هایی که در خانم ها ممکن است تهدید کننده باشد پردا خته خواهد شد.

دکتر لنکرانی گفت: در سال جاری این سمینار در حالی برگزار می شود که در بالاترین میزان شیوع ویروس کرونا قرار داریم که طبیعتا در این سمینار به ارتباط کووید19 و سلامت خانم ها خواهیم پرداخت. کووید19 در خانم ها بارمضاعفی دارد یعنی غیر از اینکه خودشان مبتلا می شوند و برخی از آن ها نیز فوت می کنند ولی خوشبختانه تعداد فوتی های خانم ها از مردان کمتر است، می توان گفت خانم ها به عنوان یک  مراقب و مادر بار مضاعفی را بر دوش دارند.

وی در ادامه بیان داشت: موضوع دیگری که در این کنفرانس به آن پرداخته خواهد شد اثرات کووید19 برحاملگی است و امیدواریم این مجموعه بتواند دید وسیع تری را نسبت به سلامت زنان فراهم نماید و امیدواریم شرکت کنندگان و علاقمندان بهره مندی را از این کنفرانس کسب کنند.

انتهای پیام/

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

کلید مقابل را فعال کنید