تهران
کد خبر:1480
پ
فاقد تصویر شاخص

قیمت پلاویکس همچنان در دستور کار است/ لزوم توجه ویژه به داروسازان

دکتر سید محمد پاک مهر، نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری فارما نیوز گفت: کمیسیون بهداشت مجلس در زمینه قیمت گذاری دارو که به نفع مردم و جامعه باشد پیگیری ویژه ای دارد و در این راستا اقداماتی را در دستور کار دارد. وی اظهار داشت: در چند ماه گذشته بیماران […]

دکتر سید محمد پاک مهر، نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری فارما نیوز گفت: کمیسیون بهداشت مجلس در زمینه قیمت گذاری دارو که به نفع مردم و جامعه باشد پیگیری ویژه ای دارد و در این راستا اقداماتی را در دستور کار دارد.

وی اظهار داشت: در چند ماه گذشته بیماران قلبی در مورد قیمت یک نوع دارو به نام پلاویکس اعتراضاتی داشته اند و به شدت نیز پیگیر هستند و ما نیز در کمیسیون بهداشت این موضوع را در دستور کار خود قرار داده ایم و بعد از جلسات با مسئولین مربوطه نتیجه این پیگیری ها نیز که امیدواریم با کاهش قیمت این دارو به نفع بیماران همراه باشد اطلاع رسانی خواهد شد.

وی گفت: با بررسی هایی که صورت گرفته این دارو با قیمت چند برابری در مقایسه با برخی از کشور ها در کشورمان به فروش می رسد.

دکتر پاک مهر در ادامه ضمن تشکر از خدمات شبانه روزی داروسازان در داروخانه ها و یا شرکت های دارویی اظهار داشت: داروسازان همگام با کادر درمان از ابتدای شیوع کرونا فعالیت های شبانه روزی و موثری در مقابله با این بیماری داشته اند و در خط مقدم حوزه سلامت و مقابله با کرونا قرار دارند که متاسفانه نباید مورد بی مهری قرار بگیرند.

وی افزود: در زمینه واکسن آنفلوآنزا و اینکه چرا به داروسازان همانند پزشکان تعلق نگرفته مسئولین باید پاسخ و اقدام مناسبی انجام دهند تا به داروسازان سراسر کشور که همیشه و در همه حال به صورت مستقیم با بیماران سر و کار دارند تزریق این واکسن تعلق بگیرد و کمیسیون بهداشت مجلس نیز به جد پیگیر این موضوع خواهد بود.

انتهای پیام/

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + نوزده =

کلید مقابل را فعال کنید