تهران
کد خبر:6348
پ
202106104815868149

به طور قطع استیضاح وزیر بهداشت را دنبال می‌کنیم

بیژن نوباوه وطن نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم با انتقاد از تلاش های بسیار گسترده وزارت بهداشت برای انصراف نمایندگان از استیضاح عین‌اللهی بر ضرورت تسریع هیات رئیسه در اعلام وصول استیضاح تأکید کرد.

بیژن نوباوه وطن نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم با انتقاد از تلاش‌های بسیار گسترده وزارت بهداشت برای انصراف نمایندگان از استیضاح عین‌اللهی بر ضرورت تسریع هیات رئیسه در اعلام وصول استیضاح وزیر بهداشت تأکید کرد.

به گزارش فارمانیوز به نقل از خبرگزاری خانه ملت، بیژن نوباوه وطن با اشاره به استیضاح وزیر بهداشت و درمان گفت: طرح استیضاح پس از حدود یک سال تلاش برای اصلاح برخی از مشکلات در حوزه بهداشت، درمان و دارو، در دستور کار برخی نمایندگان قرار گرفته است؛ در مورد این مشکلات دیداری با وزیر داشتم و چندین مرتبه هم سوال طرح کردم و ایشان برای پاسخ به سوالات در کمیسیون بهداشت حاضر شد، اما توضیحاتش قانع کننده نبود.

وی با انتقاد از وجود مشکلات گسترده در حوزه بهداشت و درمان افزود: در دانشگاه های علوم پزشکی از جمله تهران با مشکلات بسیار جدی مانند اخراج بسیاری از اساتید به صورت غیرقانونی مواجهیم و حتی سازمان بازرسی کل کشور با ارسال نامه ای رسمی اعلام کرد که بسیاری از این برکناری و بازنشسته کردن ها غیرقانونی بوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم ادامه داد: دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی هم به تخلفات و گزینش افراد فاقد صلاحیت و دارای فساد اخلاقی در دانشگاه علوم پزشکی تهران ورود کرده اند، البته در کنار این مشکلات شاهد کمبود جدی دارو و رانت و کارتل های بسیار بزرگ هستیم.

نوباوه وطن یادآور شد: در این رابطه اظهارنظرهایی مطرح می شود که داروها عرضه و توزیع نمی شوند و مشکلات زیادی سد راه توزیع آنتی بیوتیک وجود داشته است؛ در وزارت بهداشت با رانت و ضعف بسیار شدید مدیریتی روبرو هستیم و از مسئولان داخلی شنیدیم که کسانی هستند که ادعا می‌کنند وزیر را اداره می‌کنند و همین افراد امروزه مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده اند. منافع مردم در حوزه بهداشت و سلامت مورد توجه جدی ما است و به طور قطع استیضاح را دنبال و عملیاتی می کنیم.

استیضاح وظیفه قانونی نمایندگان است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: متاسفانه طی چند روز گذشته توسط وزارت بهداشت و درمان، تلاش های بسیار گسترده و تماس های متعددی با نمایندگان استیضاح کننده برای انصراف از استیضاح صورت گرفته و قول های غیرمنطقی داده شده، در حالی که استیضاح، استیفای حقوق ملی است. مگر می توان از حق ملی و مردم صرف نظر کرد؟ وزیر باید بتواند در مورد مشکلات توضیح دهد تا مردم قانع شوند. نمایندگان نیز به وظیفه قانونی خود عمل می کنند. البته برخی مطرح می کنند که نمایندگان حب و بغض شخصی دارند! آیا پیگیری مطالبات مردم حب و بغض شخصی است.

نوباوه تصریح کرد: از هیات رئیسه مجلس توقع داریم که در اسرع وقت استیضاح عین اللهی را اعلام وصول کند؛ استیضاح با امضای 56 نماینده تحویل هیات رئیسه شد و پس از آن هم 3 نماینده دیگر آن را امضا کردند که در حال حاضر به 59 امضا رسیده است. قطعاً هر کس که بدون دلیل بخواهد که از استیضاح انصراف دهد، در مورد حقوق مردم کوتاهی کرده است و ما قطعاً موضوع استیضاح را با شدت و حدت پیگیری خواهیم کرد.

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

کلید مقابل را فعال کنید